Blir tokig

"I am sorry but our accommodation is available for a period of 12 months only starting on 1 August so we are unable to help you"

Ja, men kul att typ alla studentrumsuthyrare i hela Nottingham kör på den policyn. Ofta nåste man dessutom ha en brittisk medborgare som kan gå i borgen gällande hyran. Jo, för som utbytesstudent har man ju rätt ofta brittiska vänner som kan ställa upp och göra det.... Inte. Förjävla dåligt kan jag tycka.
Ännu mer kasst att inte Karlstads universitet hjälper sina studenter som ska utomlands med att fixa boende
eller att det mottagande universitetet tar ett större ansvar för utbytesstudenterna. Usch vilken ond cirkel det här har blivit.

Andas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kollade på universitetets hemsida om accomodations och där fanns information om hyreskonrtrakt för en termin.

2011-05-11 @ 22:06:12
Postat av: Hanna

Eftersom jag inte vet vem du är som har svarat så vet jag inte heller om du har koll på vilket av universiteten i Nottingham jag ska läsa vid.

2011-05-12 @ 09:45:35
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Clara

Hallo kusinen ;) jag har ju ett brittiskt personnummer/national insurance number om jag kan hjälpa till med det. Vet inte om det hjälper med boendet men vet att man behöver det för att få jobba och skaffa ett bankkonto. Som sagt hjälper gärna till om jag kan :)

2011-05-12 @ 10:32:08
Postat av: Jonathan

Ett tips är att vara proaktiv och annonsera ut på Nottinghamska tidningar eller intersidor att du söker boende. Uppge dina kontaktuppgifter och se vad som händer helt enkelt...

2011-05-12 @ 15:17:17
Postat av: Hanna

Clara: Men vad gullig du är! Man vet aldrig.. Jag hör helt klart av mig och det skulle behövas något liknande! :)



Jonte: Ja, det är ett bra tips som jag redan har funderat över. Väntar kanske lite med det eftersom risken är att det är mest privata personer som hör av sig då, typ tanter och gubbar. Jag är ganska angelägen om att få bo bland andra studenter så jag träffar vänner lätt.. Hehe. Men det får absolut bli ett alternativ om annat inte blir bra/finns.

2011-05-12 @ 16:02:43
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0