Den eviga studenten

Jahopp, då har man vänt ut och in på två vänners garderober i förhoppning om att hitta finklänning till examensmiddan på lördag.
Jo, jag är ju faktiskt färdig personalvetare inom kort vilket innebär att jag tar examen, detta läskiga ord. Tre års heltidsstudier har gått väldans fort och jag skulle inte ha särskilt mycket emot att göra om det här sista året en gång till. Jag + Universitetet = separationsångest.
Nu när jag såhär på sluttampen dessutom har lärt känna och fått nöjet att umgås med så himla bra folk ur klassen känns separationen än värre. Det positiva är att de här nyförvärven faktiskt inte enbart är just klasskompisar, utan kompisar över huvud taget. Himla bra.

Men för att återgå till klänningsletandet. Hittade många fina och har nog en favorit som jag förhoppningsvis kan ha på lördag. Bland det stora urvalet fanns många som jag insåg att jag gärna skulle ha en vanlig utekväll också. Varför lånar man inte kläder av varandra oftare? Billigare så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Magister?

2011-05-26 @ 21:21:16
Postat av: Hanna

Nej, kanditatexamen blir det efter tre år. Magister om jag får lust att läsa till ytterligare ett sen.

2011-05-26 @ 21:30:30
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0