Kvalitetstid

Den här eftermiddagen har jag gått på stan med mamma och Cornelia. Jättemysigt. Vi köpte en skitsnygg byxdress till Corne, rosa med svarta prickar. Vi åt mat på Vero och lärde sju-åringen (snart 8) att äta diverse delikatesser.


Skaldjurspasta för mamma.


Corne fick barnvarianten pasta med kyckling. Till det en cola light. Det var någon "dra ner på socker"-vecka nu tydligen. Förstod inte riktigt om det var skolans idé eller hur det var. Cola lighten var mycket godare än den vanliga ändå, så det var ju bra.

Jag skulle bara ha något litet eftersom jag inte var så hungrig.... Två små antipasti-rätter tänkte jag men mamma insisterade på att jag skulle ta fyra stycken så hon kunde smaka. "Oj, vad mycket mat du fick Hanna" sa Cornelia. Och ja:


Salami med ruccola och rostade pinjenötter, tapenade och deras hembakade bröd.


Chevré med honung och valnötter, parmaskinka, fetaostcreme och digestivekex.

Jag blev mätt trots viss hjälp från båda i lunchsällskapet.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Min kvalitetid har fortsatt fram till nu! Väntar in pappa nu bara!

2011-05-06 @ 22:53:05
Postat av: Emily the Strange

deras bröd alltå! nom nom nom :))

2011-05-07 @ 00:43:22
URL: http://www.emilythestrange.se
Postat av: Jonathan

Mamma var fin i håret där tyckte jag.

2011-05-07 @ 14:54:23
Postat av: Hanna

Det sa jag med! Plattat :)

2011-05-07 @ 17:46:35
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0