Folk med hjärna

Tänker på det här med människor man ser upp till av olika anledningar. I Europakurserna som jag läser här blir det ofrånkomligt väldigt mycket politik, inte explicit men, ja ni vet - allt är väl politik egentligen. Hur som helst. Jag saknar att ha någon att reflektera och diskutera med när det gäller politik och jag syftar då specifikt på mitt ex, Micke. Han är jävligt smart den killen och har enligt mig, väldigt vettiga åsikter. Vi kanske inte var överrens i alla frågor men det spelade faktiskt ingen roll, hans insatthet imponerade i vilket fall på mig och det var alltid lika intressant att få hans syn på saker och ting.
Andra personer jag ser upp till när det gäller politik och samhällsfrågor är pappa (såklart), Frida Säwe, Emelie Säwe och Johanna Normark. Väldigt kunniga och insatta allihop.

Slut på smör.

Bra låt:


Kommentarer
Postat av: Frida S

Nämen oj, vilket smicker! :) Då känner jag att jag valt rätt område i mitt kommande yrkesliv i alla fall, behövdes just nu kan jag säga, tack!

2011-11-02 @ 18:18:07
Postat av: Hanna

Frida: Ja, ni blev några utvalda där :) Det har du verkligen gjort!

2011-11-02 @ 20:28:47
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Farsan

Tack för visad vederbörlig respekt. Önskar att jag kunde hitta några jämbördiga politiska motståndare i landstingshuset, men de lyser med sin frånvaro. Häromdan försökte en av dem att komma ut på internet med enbart skärm och tangentbord....

2011-11-02 @ 23:14:19
Postat av: Hanna

Farsan: Alltså, som jag skrattar för mig själv här i sängen...!

2011-11-02 @ 23:27:01
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Wow, vilken komplimang, tack detsamma! Det går fort att tröttna på att diskutera (t.ex) genus med icke insatta och icke mottagliga. Det är fint att vi har varann att bolla med.

2011-11-08 @ 21:43:39
URL: http://karlstadkommissionen.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ja det är ju så. Mycket tröttsamt vissa gånger och man borde inte "ge upp" så lätt men ibland har jag verkligen inte tålamod nog. Men diskussionerna blir lättare att ta när man har bollat med likasinnade, det är bra!

2011-11-08 @ 21:48:11
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0