Dagens

Dagens saknad: Svenskt kaffe.
Dagens störiga: Folk som pratar på sitt eget språk med varandra när andra (jag) är närvarande och inte kan förstå ett ord. De flesta är duktiga på att inte göra det eftersom det är rätt otrevligt men vissa, herregud. Extra störigt för mig också eftersom jag inte har någon att prata svenska med och på så vis "hämnas".
Dagens värda: Frukt- och grönsaksståndet utanför mitt campus där dom säljer 10 satsumas för 10 kr bland annat. Kommer äta ihjäl mig på satsumas.
Dagens ovärda: Bussen till mitt campus eftersom den var full och jag fick stå upp hela vägen.
Dagens trevliga: Fikan som jag hade med Sofie, en tjej från Belgien som jag känner att jag verkligen har klickat med. De flesta jag bor med är väldigt bra personer och jag trivs med de flesta men det betyder ju inte alltid att jag skulle välja att umgås med dom annars, egentligen. Därför är det så himla kul när man stöter på sådana som Sofie.
Dagens tråkiga: Föreläsningen i Genus. Känns väldigt grundläggande än så länge och inte särskilt intressant alls.
Dagens låt: "We found love" - Rihanna, Calvin Harris.
Dagens snälla: Teresa som låter mig låna hennes dator när jag ska titta på film. (Min dator saknar ingång för CD/DVD och jag behöver se en film inför nästa Europaföreläsning).
Dagens frågetecken: Om jag ska hänga med Sofie på en "internationell fest" eller inte. Är ledig imorrn så det lutar åt ett ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0