En gnutta klagosång

Idag känner jag för att skriva blogg som den här tjejen. Men nä, jag gör inte det. Det skulle bli för ärligt.

Alltså, snart kommer jag nog tröttna på att blogga härifrån. Det blir ju bara en massa "åh allt är så fantastiskt här, jag har så himla kul, alla människor är så härliga och blablabla". En massa lyckligt dravel. Det blir liksom sliskigt och jag vill inte ha en sliskig blogg, jag vill ha lite misär också. En gnutta nyans om man säger så.

En sak som inte är så fantastisk här är faktiskt en av tjejerna som jag har umgåtts med den första veckan. Jag vill såklart inte skriva ut hennes namn eller land eftersom hon (ytterst tvivelaktigt) kan gå in på min blogg och klicka på google översätt. Hur som helst, hon är en jättesnäll tjej verkligen, men hon är så himla duktig, präktig och pryd. Jag hatar sånt och det passar verkligen inte här. Hon säger väldigt konstiga saker ibland och då blir det så himla tydligt att vi har väldigt olika åsikter om saker och ting. I förrgår innan vi skulle gå ut rynkade hon sina ögonbryn och sa till mig att min topp var väldigt genomskinlig. Då sa jag: jag vet det! Sen gick jag. Den var inte ens särkilt genomskinlig och jag skulle verkligen aldrig kommentera någon annans klädsel på det sättet eftersom det uppenbarligen är jäkligt ohyffsat. Vi känner ju knappt varann? Hon är också en sån där som snålar hela tiden, klagar på att allt är dyrt när det enligt mig är riktigt billigt. Men jaja, vi kommer väl antagligen inte umgås så mycket framöver när alla har "hittat rätt" bland allt folk.

Känns lite dumt att skriva det här men jag behövde bara lufta mina tankar lite. Eller ska jag radera det här inlägget kanske?

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Vilket dilemma! Försöka vara öppen och positiv till allt och alla, när det kan finnas nåt riktigt stolpskott(det kan hon googla!) som man liksom ångrar att man leende har sagt Hello till!

2011-10-01 @ 18:35:55
Postat av: Miss Cami

Det ar din blogg, det ar dina tankar. Du ar en person som alltid star for det du sager. Du ska saklar inte ta bort inlagget! Det ar sadant har som gor den intressant att lasa; din arlga uppfattning (med sjalvdistans) om din omgivning och ditt liv. I vote for you Hannie-Pannie!

2011-10-01 @ 18:40:19
Postat av: Jonathan

Äh för fan, såna människor stöter man på hela tiden och jag håller med föregående talare. Vad vore en blogg om den inte kan vara fri från censur?



Hur är allt annars? Går det bra?

2011-10-01 @ 20:17:38
Postat av: Hanna

Mamma: Ja, alltså hon var en av dom första jag träffade här så det blev liksom lite "stuck on you" men tror inte det kommer vara ett problem sen. Hon borde ju också känna olikheterna!



Cami: Tack för fina och kloka ord! Med dig på min sida känns allt alltid lite lättare :)



Jonte: Sant! Det skulle bli en jäkligt trökig blogg annars också..



Allt är så fruktansvärt bra så det är lite svårt att tro det. Håller fortfarande på att bo in mig, bekanta mig med staden osv och det dröjer kanske ett tag innan det blir riktig vardag för mig. Men jag mår verkligen riktigt bra här och trivs asbra i kollektivet. Hur är det i Sthlm??? Hur är det nya jobbet? :D

2011-10-01 @ 21:24:19
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Stockholm är bra. Fick tag på lägenhet nästan på direkt så allt är fixat ett år framöver. Hemskt stor utmaning och mycket ansvar på jobbet. Kul som attans och jag kommer så sakteliga in i det. Hemskt trevlig faktiskt! Kommer du hem till jul?

2011-10-02 @ 20:45:45
Postat av: Hanna

Vilket flyt du har! Låter ju skitbra. Yes, jag kommer absolut hem till jul. Jullovet startar tidigt här så kommer nog åka runt den 10:e december, vill ju inte va helt ensam kvar här. Sitter och kollar på lite flyg och det kan bli från Manchester till Arlanda, isf kanske vi kan ta en fika om det passar!

2011-10-02 @ 23:45:16
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Låter bra!

2011-10-03 @ 19:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0