Fattigt

Dricker medicin som ska vara bra för halsen, feber, täppt näsa osv osv. På förpackningen står det "Tillsätt socker om du vill". Men herregud den här drycken är ju så söt så jag får kväljningar av den. Vill bara kräkas upp det. Usch.

Tänkte på en grej. För nån vecka sen diskuterade jag och några andra från Cleaves fenomenet "Doggy bag". Enligt dem, amerikanerna, är det helt normalt att be om en doggy bag vid ett restaurangbesök om du inte har ätit upp maten. När jag hörde det blev jag väldigt förvånad. Mina uppfattning är att det anses ganska pinsamt och liksom "fattigt" att be om det på restaurang i Sverige. Amerikanerna tyckte att jag hade helt fel och en av dem (han är en besserwisser utan dess like) dumförklarade mig i princip eftersom det enligt honom går till såhär i alla länder i hela världen. Har han rätt? Är det kanske bara jag som uppenbarligen borde äta på restaurang oftare. Vad har ni för uppfattning?

...Nu är ju det här med doggybag aldrig ett problem för mig i och med att jag alltid äter upp all mat...

Kommentarer
Postat av: 1337

på Alfie är det faktiskt rätt vanligt, dock inte på Tiffanys! Så lite fattigt är det väl kanske..

2011-10-26 @ 18:35:07
Postat av: 1:a hyresvärden

Som sagt! Äter alltid upp!

Men jag har aldrig någonsin varit med om det och om jag skulle vara det skulle jag skämmas!

Typiskt USA enl. mig, som inte är världsvan men har en åsikt ändå!

2011-10-26 @ 19:42:31
Postat av: Hanna

1337: Det är så alltså.. Fy. Jag skulle tycka det var så pinigt, men ja, dom har ju betalat för det så.



Mamma: Haha ja, du gör ju det. Men du är väl ganska världsvan. Du är en av dom som reser mest bland folk jag känner så du har absolut rätt till åsikt!

2011-10-27 @ 09:51:21
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bra att du säger det till honom iallafall, amerikaner tål att höra det. På mina American Culture lektioner så säger lärarn (amerikan) att amerikaner borde sluta upp med att tro att de är någon form av mall för resten av världen :) Han verkar hata USA iofs...



Angående min tampong: Ja, kan tänka mig att alla kommer ha ännu mindre kläder på kroppen i helgen. Helt otroligt va lite kläder de har på sig!

2011-10-27 @ 09:57:52
URL: http://jomabelle.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Johanna: Haha det är så alltså :) De flesta amerikanerna jag träffar här är också väldigt "amerika-kritiska", och det är väl inte för inte. Men just dom jag bor med, not so much. Gud, han går mig verkligen på nerverna ibland med sitt eviga avbrytande och jag-vet-bäst attityd. Men jaja. Hoppas du får en bra Halloweenhelg som tampong :)

2011-10-27 @ 20:01:38
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0