Glappkäft

När det uppstår kulturkrockar även med svenskar.

Svensk tjej boende i Nottingham: Vart någonstans här bor du då?

Jag: Jag bor mitt i centrum, nära slottet om du vet vart det är? Det är med 30 andra utbytesstudenter så det är riktigt bra. Men först var jag lite tveksam faktiskt för boendet ägs av en kristen förening av något slag och på hemsidan där studentboendet är beskrivet verkar allt väldigt religiöst och "missionsliknande". Det skulle ju kunna kännas rätt obekvämt eftersom jag inte är religiös över huvud taget. Men hur som helst, vart i Sverige är du ifrån då?

Svenska tjejen: Jönköping.

Det blev en mycket märklig stämning och hon gick ganska snabbt vidare till en annan grupp studenter.
I efterhand har jag faktiskt fått höra från andra som träffat henne här (och märkt själv) att hon är nykterist samt aktiv kristen.

Ja, jag säger då det.

Kommentarer
Postat av: Miss Cami

Haha, vilken rolig dialog! Jag förstår dock inte varför du ska ha mer överseende med hennes sätt att leva sitt liv än vad hon verkar ha för dina val...

2011-10-20 @ 23:55:42
Postat av: 1:a hyresvärden

Vilken tur att hon inte bor där du gör! hade ju varit naturligt!

2011-10-21 @ 09:07:13
Postat av: Hanna

Cami: Ja, det var lite kul ändå och jag bryr mig ju inte direkt eftersom jag ändå inte letar efter svenskar här. Men så typiskt mig att börja töla om såna grejer med folk jag inte känner... :)



Mamma: Haha jadu, grejen är att hennes boende är precis likadant. Förstår inte hur man kan trivas i den miljön som nykterist? Men hon kanske gillar att "festa" nykter.

2011-10-21 @ 09:30:43
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: emma

Ha ha bibelbältet stämmer alltså ;D

2011-10-21 @ 13:00:39
Postat av: Hanna

Ja men visst vettu :D

2011-10-21 @ 15:03:59
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0