Talcentrat ur balans

Saker som hänt sen sist:

Den svenska kristna tjejen kom fram till mig på lördagens fest och var väldigt trevlig. Men; något märkligt hände med min talförmåga. Hjärnan klarade inte av att växla från engelska till svenska!! Jag vet att det låter hur löjligt som helst men det är helt sant! Vartannat ord blev på engelska även om jag ville säga dem på svenska. Och det jag lyckades pressa fram på mitt egna språk fick samma uttal som invandrare i Sverige ibland har. Skratta om ni vill, men så var det. Kan väl tilläggas att jag till skillnad från tjejen jag pratade med inte var spiknykter...

Jag lyckades hålla mitt finger under kokande vatten vilket resulterade i att jag under hela föreläsningen igår fick sitta och doppa fingret i en mugg med kallt vatten. Såg framför mig hur jag skulle få ett stort fult ärr, likt det min allra första pojkvän hade efter att han hade fått tevatten över sig som liten. Men det är ingen fara med mitt finger nu.

Blivit sjuk, igen. Ingen värstingsjuka men det är drygt för jag blir ju så begränsad. Första gången på år och dar som jag smittas så här lätt.


Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Kanske smittade via Skype...

2011-10-25 @ 23:43:13
Postat av: Hanna

Ja fy tusan så kan det ju ha varit. Men det var det värt isf ;)

2011-10-26 @ 00:47:55
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0