Min dag

Såhär såg min första skoldag ut:

- Morgonpromenad kring "Park estate" som är ett finare bostadsområde här i närheten av Nottingham Castle och likaså mitt hem. Gick lite vilse men hittade tillbaka rätt snabbt igen.

- Frukost med blandat folk.

- Gjorde lite litteratursök.

- Köpte med mig lunch från Marks & Spencer och tog bussen till Clifton Campus.

- Fixade ärenden i biblioteket, scannade ett dokument till min mail.

- Gick på den första föreläsningen som var i ämnet "Issues in intercultural communication". Läraren var väldigt engagerad, de flesta eleverna var utbytesstudenter som mig och allt som allt gick det riktigt bra. Det känns väldigt chill än så länge om man säger så.

- Trodde jag skulle få äta lunch själv eftersom jag inte känner någon på Clifton men jag hängde med en kille från föreläsningen under håltimmen. Jag visade honom hur man scannar dokument i bibblan. Nöjd över att kunna något.

- Gick på en annan föreläsning i ämnet "Introduction to European studies" och det var väl mer av en introduktion snarare än föreläsning. Läraren där verkade också väldigt bra och studenterna var mer mixade, alltså lite fler britter. Jag pratade med en kille som tydligen hade bott i Sverige i ett halvår, i Falun, och som planerar att studera ett halvår i Karlstad under sitt andra år på Europaprogrammet. Han var sjukt trevlig och erbjöd mig till och med skjuts till Manchester om det skulle visa sig att jag kommer flyga därifrån när jag ska hem över jul. Ja, alltså han skulle väl ändå dit pga att han hade sin familj där eller nåt..

- Middag med blandat folk.

Nu ska jag läsa en artikel om Gender attribution inför morgondagens första föreläsning i "Gender & Sexuality".

Kommentarer
Postat av: Farsan

Trevlig läsning som gör att jag känner mig väldigt trygg. Här är det samma gamla visa varje dag. Jobba, äta, skita, sova. Inte särskilt spännande. Just nu 10 äldre damer och herrar som diskuterar inköp av en robot som ska kunna operera prostatan.

2011-10-04 @ 15:24:19
Postat av: Hanna

Bra det, du kan va helt trygg. Men det är ju inte illa pinkat att få vara med vid sådana diskussioner och beslut! Heja prostatan.

2011-10-04 @ 16:52:01
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: 1:a hyresvärden:a hyresvärden

Illa pinkat.....

2011-10-04 @ 17:42:49
Postat av: Hanna

Hahaha... :P

2011-10-04 @ 18:30:29
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0