God morniiiing

Idag är det söndag och det märks där jag bor. Folk sover länge, är lite smårisiga efter gårdagen och vissa förbereder studier/arbete inför imorgon. Det är bland annat en grupp lärarstudenter från Holland som bor här och som gör sin slutpraktik på skolor här omkring.

I morse sa jag hejdå till mamma och pappa som skulle bege sig hemåt och det kändes faktiskt inte alls så jobbigt som jag hade förberett mig på. Kanske mycket tack vare att jag direkt när jag kom in igen möttes av en av de Holländska tjejerna samt en tjej från Österrike. Dom var skittrevliga. Den ena tjejen frågade hur det kändes nu när föräldrarna hade åkt och att hon förstod om det kändes tungt eftersom hon själv hade haft det lite jobbigt, "en dipp", den första veckan här osv.. Gulligt. Och en kille från igår mötte mig med ett högt "God morning Hanna". Jisses, jag hade ingen aning om vad han hette... Kommer nog ta lite tid innan jag lär mig alla namn. Vi är circa 30 studenter som bor här och jag är tydligen enda svensken.

En annan grej. Mailade alldeles nyss min blivande lärare i psykologikursen för att dubbelkolla en grej som verkade lite skum. Efter fem minuter hade han redan svarat! På en söndag liksom?! Jaja, bra för mig för nu slipper jag fundera mer på det.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden:a hyresvärden

Nu har vi kommit hem. Svinkallt i huset. Elin och Josef sitter i soffan med filt på sig. Jag: Men gud vad kallt här är, fryser ni inte? Josef svarar, Neej.....Och vid närmare titt har han mössa och ylletröja på sig!?

Jag tyckte också att det kändes bättre än jag hade förväntat mig att säga hej då. Men det beror nog på att vi ser att allt verkar så bra!

Fast en klump svalde jag allt, en liten alltså!

Sov Gott nu gumman!

2011-09-25 @ 23:24:27
Postat av: Hanna

Mamma: Skönt att höra att ni är hemma! Lång resa men förhoppningsvis var sommarprogrammen lite bra tidsfördriv! :) Jag har varit ute en sväng ikväll med några andra härifrån, vi drack en varsin drink och minglade med andra studenter i ett par timmar, mycket trevligt. Nu blir det sova gott :)

2011-09-25 @ 23:31:37
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0