Nottingham

Nu är jag på plats, här i Robin Hood-staden. Mamma och pappa är ju här också och jag bodde med dom på Hilton första natten, det vill säga igår. Men idag har jag fått tillgång till mitt boende och sitter nu på det nya rummet, själv. Tyvärr verkar det som om jag har glömt min kamerasladd i Sverige så det kanske dröjer ett tag innan bilder kommer upp, men när jag så småningom har fått den via post så..!

Första intrycket av Nottingham är väldigt positivt. Det är stort men ändå mysigt och folk är så sjukt trevliga. Herregud, ta upp en karta på stan och du blir påflugen av folk som vill hjälpa dig att hitta. Fick typ en chock av kontrasten mot hur bemötandet i regel är i Sverige när det gäller sånt. Samma sak på restauranger och i butiker, man känner sig verkligen sedd, bekräftad och sånt.
I alla fall, läget på mitt boende är så fruktansvärt bra. Jag behöver bara gå 20 meter så står jag mitt utanför min favoritbutik Topshop och den mycket användbara alltiallo-affären Marks & Spencer. Men trots det så bor jag ändå inte på en gata där det är högljutt och trafikerat, utan istället en lugn och tyst sidogata där närmaste granne är en kyrka.

Än så länge har jag sjungit allsång till Greaselåtar med mina roomies men mer än så har jag inte hunnit bekanta mig med dom än. Det blir väl i morgon eller så kanske.

Puss och kram alla.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh Hanna, du kan inte ana hur avundsjuk jag är! Det låter så himla underbart och så vet jag att i verkligheten blir såna här erfarenheter långt utöver vad man tänkt sig innan. . . Läste lite inlägg nedan, även engelskläraren fick sig några nya uttryck, ha ha. Jag tycker canoodle lät lite mysigt ;) Ha det så jättebra och njut av livet. Kram och extrahälsning från Cornelia som saknar dig - hon kom på att du skulle vara borta jättelänge! Sanna

2011-09-25 @ 09:57:42
Postat av: 1337 på Mallis

Hanna gud va mysigt det låter!! Läängtar tills vi kan komma o hälsa på dig! Vi har internet här i huset, har du tid o skypa ngn dag? Du kan väl höra av dig på fejjan isf :)

2011-09-25 @ 18:38:38
Postat av: Hanna

Sanna: Du har nog rätt, jag tror att det kan bli riktigt bra det här! :) Än så länge är det mesta lite för nytt och osäkert för att jag ska kunna känna den där megapeppen du vet. Måste nog bekanta mig med skolan och få lära känna folket lite bättre först. Åh, hälsa Cornelia så mycket från mig! Jag har henne i min almanacka, på en bild där hon är ca ett år gammal och världens sötaste. Ha det så bra tills vi ses i december! :)



Grannen: Jaa men det känns bra ändå! :) Har verkligen haft tur med boende. Längtar också tills ni kommer :D Jag har alltid tid för dig vettu min sköna böna. Vet inte exakt hur kvällen ser ut imorrn men om inget dyker upp så skajpar jag gärna då om det passar dig.. Annars kan jag nog lite när som. Jag skriver på fejjan imorrn och kollar.

2011-09-25 @ 20:26:58
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: 1338 (äkta varan)

Skype date imorn Hanna!! Syr min har abstinens

2011-09-25 @ 21:56:52
Postat av: 1:a hyresvärden:a hyresvärden

Har du provat det pappa sa med dina bilder?

2011-09-26 @ 08:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0