Spanky Van Dykes

Sitter och lyssnar på svensk musik och tänker att mina grannar kanske ogillar detta. Men jaja, jag vill ju ändå använda de små högtalarna som jag släpade med mig hit. Skulle inte klara mig utan bra musik i fyra månader.

Här är lite kort från i fredags/lördag med mamma och pappa:


På en italiensk restaurang första kvällen.. Ganska trötta efter en måttligt seg bussresa.


Frukost på Hilton. Inte alls lika fantastisk som i Sverige men antagligen rätt bra för att vara engelsk standard. Och servicen kan man inte klaga på, så sjukt trevliga.


Här bor jag! Är så fruktansvärt nöjd med boendet. MEN, rätt irriterande att jag har mer eller mindre skrytit om att det kommer bli så skönt att kunna gå till skolan på fem minuter och att slippa ta buss. Fail på den kan jag säga. Tydligen ligger "Arts & Humanities", alltså mina ämnen, på Clifton. Clifton hör också till Trent university men ligger 20 min med buss härifrån. Känner mig smått lurad. Men, det är också det enda jag kan "klaga" på. Har min första introduktion där imorgon och hoppas verkligen att jag hittar... Ingen annan härifrån ska ju dit.


Hamburgare i solen. Tyvärr var burgaren, enligt mig, jävligt äcklig. Broskbitar i typ. Var längesen jag tappade aptiten så mycket.. Dessutom råkade jag skära mig på ett vasst pommes frites, i halsen typ. Hur lyckas man med det?

Idag har jag druckit kaffe på universitetet med ett par tjejer här från Cleaves Hall (boendet) och även ätit gratis lunch i en kyrka. Lunchen var riktigt kass men det roliga är ju att träffa en massa nya studenter. Det är extremt lätt att träffa nytt folk här. Man får nog anstränga sig om man inte vill bekanta sig. Än så länge har jag hur som helst bara träffat en svensk person så det blir mycket engelska, och det känns riktigt bra.

Nu blir det lite vin här för att sedan gå vidare till baren Spanky Van Dykes.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden:a hyresvärden

Ok, alltså inte bara att luta sig tillbaka inför morgondagen! Men då får du ju bli bekant med ytterligare ett mysigt ställe!

Själv har jag varit nervös idag för att jag fick åka buss till Fagerås för att komma till karlstad...

Kul med bilder!

2011-09-26 @ 22:24:44
Postat av: Hanna

Nej, verkligen inte. Men det känns rätt lugnt, det är ju bara att fråga nån i värsta fall. Alla är ju så jäkla artiga ändå och svarar på dumma frågor.. Haha, så jag kommer nog fram! Du är rolig du, en liten fintripp till Faggan alltså, aldrig fel. God natt :)

2011-09-27 @ 02:22:09
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0