Jag är en resurs

Sitter och spånar på idéer, tankar och frågor kring HRM, human resource management. Människan som resurs i organisationen. Stort och invecklat område som jag kan alldeles för lite om för att kunna skriva hemtenta där jag ska ställa mig kritisk.
Tack vare en tysk föreläsare har HRM blivit lite mer greppbart för mig. Lite lustigt att hans föreläsningar (som varit på halvtaskig engelska) har varit både tydligare och enklare att förstå i jämförelse med de tidigare vi haft av vår kursansvariga lärare. Lite hårt sagt men helt sant.

Nej usch för det här arbetet. Tacka vet jag ledarskapshemtentan. Den var rolig att skriva.

Nu ska jag ta en promenad och rensa skallen.

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Hej syrran! Det är konstigt det här att jämföra våra utbildningar. Nu vet jag iofs inte hur det ser ut med era Master-utbildningar men våra heter HRM och HRD. Alltså två hela år endast på HRM samt MR Development. Hur ser det ut för er?



Kul med jämförelser iaf...

2009-04-18 @ 21:19:25
Postat av: Hanna

Ja, det verkar skilja en hel del så det är ganska roligt ju. Jag vet inte vad våra master-utbildningar heter faktiskt.. De heter säkert inte samma. Får kolla upp det. =)

2009-04-19 @ 09:08:42
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0