Flickan som lekte med elden

Det är helt galet kallt här hemma i huset. Jag har ju vant mig vid en lägenhets värme och det går inte ens att jämföra. Mamma och pappa verkar vara mer varmblodade än mig för det har alltid varit jag som klagar på kylan. Även när jag bodde här förr. 
Just nu har jag på mig mjukisbyxor, flanellskjorta och tjocktröja över det + tofflor men händerna är också kalla och jag kan ju inte gärna ta på mig vantar. En idé är ju att tända brasan men faktiskt så vågar jag inte göra det själv. Osäker på hur man gör och jag leker ogärna med elden.
Hur som helst är det varmt i källarn (golvvärme) där jag sover och det är underbart. Antar att pappa höjer värmen i hela huset så småningom...
Nu ska jag värma mina händer med en kopp kaffe.
--
Förresten så fyller Micke 26 år idag. Känns lite sorgligt att inte fira honom.. Vill ge en kram och en marsipantårta. Men det skulle ju bli lite dumt förstås så jag skippar nog det.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men en kram funkar ju alltid? :)

2009-09-30 @ 16:15:27
URL: http://enblondflicka.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ja det hade funkat.. :) Men jag kommer inte träffa födelsedagsbarnet idag. En annan gång får det bli :)

2009-09-30 @ 17:19:19
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Mikael

Ja grattis mig, ja det funkar och har du tårta behöver du ju inte slänga den för det :)

2009-09-30 @ 22:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0