Filosofi

Jag har inte haft så mycket skrivlust nu..
Kan eventuellt bero på pappas fåniga undran om när jag skulle börja skriva mer filosofiska och djupa texter här i bloggen, alltså mer intressant. Funderingar kring livets mening, "sånt man brukar filosofera kring i 20-års åldern" som han så fint sa.
Det vore ju rätt häfigt om man vore sån, filosofisk och djup alltså. Nu är jag dock inte sådan alls skulle jag vilja påstå. Jag hade ju inte ens mvg i filosofi ju.
Min filosofilärare var där emot riktigt häftig. Han var sådär, för många irriterande (nämner inga namn), flummigt kulturell. Lyssnade på klassiskt, drack mycket rödvin och mängder av kaffe, pratade med sig själv när han rökte, läste tung litteratur. Men framför var han allt otroligt rolig och underhållande att lyssna på.

Det närmaste jag kommer filosofi nu är väl kanske "Det andra könet". Fast, eftersom Beaouvoir var född kvinna blir hon väl kanske främst benämnd feminist och inte filosof.
Det väger förmodligen lite tyngre att kallas filosof jämfört med feminist.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0