cash rules everything around me

Det här inte bara en positiv blogg minsann.
Idag beklagar jag mig över typ allt.
Jag är så förbannat trött på allt som har med ekonomi och pengar att göra. Det är väl mest pga. allt som har med CSN att göra. Det är inte så himla lätt att veta exakt hur mycket inkomst jag vill låna av dem inför våren -09. Förresten vill man ju inte låna ngt över huvud taget men det är jag illa tvungen till.
Mitt upp i allt går min mobil sönder också. Den där fula mobilen som jag trotsigt sagt att jag inte behöver byta eftersom jag inte vill lägga mina pengar på teknikskit.
Nu handlar det inte om att vilja köpa ny, för vill, det vill jag. Jag har sett en alldeles för fin mobil till mig själv som jag gärna skulle äga. Och visst vore det trevligt att slippa "skämmas" varje gång man tar upp mobilen. Just nu passar dessvärre denna utgift inte så speciellt bra in i min budget. Känns ju inte kul om jag ska åka till London med för lite pengar i plånboken för då kan det väl nästan lika gärna kvitta. Dessutom är både resan och boendet redan betalt så gjort är gjort.
Kort och gott, just nu skulle vem som helst kunna köpa mig och jag skulle inte bry mig nämnvärt.


Alldeles dretsnygg är den faktiskt. Och jag skulle inte skämmas för den även om den inte kostar 3500.
1800 är den ju värd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0