En lång lista

Jag blev utmanad av Johanna och har inget annat för mig så varsegoda!

1. Tre namn jag lyssnar till:
Hanna, häni eller typ nåt mamma eller micke hittar på.
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är utåtriktad & social.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Mitt kontrollbehov & min överambitiösa sida.
4. Detta är jag rädd för: Kräks och som Johanna skrev, att nära&kära ska dö av annat än ålderdom.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Frukost, uppskattning och en lugn stund.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Sticka, koppling av diverse elektronik, jonglera.
7. Detta tycker jag om att göra: Shoppa, dansa, fika.
8. Detta vill jag göra just nu: Vila benen.
9. Bästa känslan: Nyförälskelse.
10. Värsta känslan: Osäkerhet.
11. En egenskap jag gärna vill att min partner ska ha: Humor
12. Är jag kär just nu: Yes!
13. Jag vill gifta mig: Vet inte..
14. Följande saker jag vill göra innan jag dör: Resa en massa, skaffa något barn eller så, jobba med ngt jag tycker är kul och engagerande osv.
15. Min käraste ägodel: Mitt guldkort på Friskis och Försvarets hudsalva
16. Något jag vill ha i present: En upplevelse av något slag, t.ex. spa eller liten resa kanske.
17. Detta har jag på mig just nu: Sidenpyjamasbyxor och Mickes Billa Bong T-shirt (Kopia från Thailand).
18. Favoritkläder: Klänning!
19. Favoritdjur: Inget direkt..
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Indierock/pop
21. Favoritlåt just nu: Glasvegas - Daddy's gone.
22. Roligaste/tråkigaste ämnet i skolan: Språk/Matte
23. Stjärntecken: Vädur
24. En bok jag älskar: Den hemliga historien av Donna Tartt
25. En film jag älskar: Crazy/Beautiful
26. Tv-program jag gillar: Greek, Desperate housewives, Gossip girl, Grey's anatomy, Weeds osv.
27. Favoritdoft: Nybakade bullar kanske..
28. Detta äter jag gärna: Godis
29. Dricker helst: Vatten
30. Favoritgodis: Röda ferrarribilar
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Rom t.ex.
32. Färg på mina ögon: Lite melerade med inslag av grönt, blått och brunt
33. Min längd: 1.65
34. Jag tror på: Kärleken förstås.
35. Jag spelar: Inget alls.. Tycker i allmänhet inte om så mycket spel.
36. Person jag beundrar: Mamma och Simone de Beauvoir (lite klyschigt men ganska sant).
37. Så här bor jag: I en två på Norrstrand med sambo.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Noll.
39. Det här gillar jag mest med det motsatta könets utseende: Olika på olika personer.
40. Det här gillar jag inte med det motsatta könets utseende: Olika på olika personer.
41. Favoritfärg: Alla
42. Favoritcitat: "Vill man bara vara angenäm gör man ingen nytta" är ett ganska vettigt citat. (Ett lite feministiskt citat faktiskt).
43. En hemlighet jag vet: Vet nog ingen direkt hemlighet just nu.
44. Bästa present jag fått: Cykeln när jag fyllde 19 var bra.
45. Senast köpta skiva: Vet inte, köper aldrig skivor.
46. Det jag är mest nöjd över mitt utseende är: Håret som jag dock har en väldigt ambivalent inställning till så det skulle lika gärna kunna hamna under minst nöjd med. Men det får stå här.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Armarna.
48. Udda förmåga/egenskap: Jag är inte så värst udda.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En hund.
50. Vad lyssnar du på just nu?: Hockey från TV:n som inte jag ser på.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?: Har jobbat 11-20 och är ganska slut nu.
52. Vart är dina föräldrar födda?: I Kil.
53. Vad är det senaste du installerade på dator?: Inget, Micke installerar allt.
54. Vilken är din favoritrestaurang?: Vero är bäst till lunch. Middag äter jag sällan ute, kanske får bli ändring på det.
55. När badade du i pool senast?:  Thailand för ett år sen.
56. Har du varit med i någon skolpjäs?: 9:an skolshow.
57. Hur många barn vill du ha?: Två ungefär.
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?: Dansband
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?:  Mja, det blir nog samma som förra gången.
60. Vad har du för tv-kanaler?: En jäkla massa, typ de flesta.
61. Har du åkt moped någon gång?:  Kört vespa en gång, annars åkt med.
62. Har du busringt någon gång?: Ja
63. Har du fått felparkeringsböter?: Ja, 200 kr en gång.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump?: Nej det verkar mest jobbigt att hänga upp-och-ned.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Thailand.
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?: Är inget större fan av tecknat men i så fall Southpark och Family Guy.
68. Kan du alla orden i nationalsången?: Vet inte.
69. Badkar eller duschkabin?: Dusch.
70. Vilken är den bästa film som du har sett den senaste månaden?: Twilight och The dark knight
71. Favoritpizza: Vedugnens!
72. Chips eller popcorn: Poppisar i längden
73. Vilken färg på läppstift använder du?: Rött om det ska vara något.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Nej, men te. (Ja, jag kommer ihåg Johanna)
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?: Nj.
76. Apelsin- eller äppeljuice?: Apelsinjuice.
77. När hade du senast sex?: I förrgår. Spännande va..
78. Favoritchoklad: Någon Marabousort.
79. När röstade du senast?: Förra riksdagsvalet
80. När åt du en hemodlad tomat sist?: I somras.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?: Ja i konståkningen.
82. Är du bra på matlagning?:
Jag kan om jag vill.
83. Klarar du att tanka själv?: Ja, fast det händer ca. en gång i halvåret.
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen?: Nej.
85. Pepsi eller coca cola?: Coca cola.
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?: Nej det har jag inte. Bara den vanliga klädkoden.
87. Vad är det du senaste handlade?: Nyårsklänningen och mjukiströja.
88. Har du kräkts offentligt?: Nej.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?: Har hittat den sanna kärleken och pengar vore inte heller helt fel.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Njaee...
91. Har du ringt något betalnummer?: Ja.
92. Kan man vara vän med sitt ex?: Det har inte funkat något vidare för mig i vissa fall, men säkert kan man det.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?:  När Cornelia föddes? Jisses det var ju 5 år sedan... Kan inte komma ihåg någon annan gång.
94. Hade du mycket hår som liten bebis?: Tror inte det men det jämnade ut sig så småningom, minst sagt.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?: Den där som inställd från början.
96. Vad har du i din väska?: Försvarets hudsalva, mobil, plånbok, desinfektionsmedel, hårsnodd, busstidtabell är oftast baspackningen.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?: Nej jag tycker mest att det är tråkiga rutinsaker som ska göras, som att borsta tänderna, tvätta bort sminket, dra ner rullgardinen osv.
98. Vad har du att vara tacksam för?: Det mesta med mitt liv ändå tror jag.
99. Vart hittade du den här listan?: Johannas blogg.
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna lista: Sara J, Frida och Sarah B

Kommentarer
Postat av: sarah

Intressant och kul läsning=D får se när jag orkar fylla i den, men ska väl bli av;)

Ska du till linda imorrn då?

2008-12-30 @ 18:28:18
URL: http://sarahdiem.blogg.se/
Postat av: frida

okej då vet jag vad jag har att göra imorgon då;)

2008-12-31 @ 17:02:11
URL: http://fridahelaveckan.blogg.se/
Postat av: Sara

Ok, så fort orken och tiden infinner sig!:)

2009-01-01 @ 14:32:57
URL: http://saralingon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0