L-word

Den här tjejen nedanför har det varit en hel del snack om i vissa bloggar. Verkar vara rätt många tjejer som tycker att just Shane i L-word är så het att hon har fått dem att börja fundera på sin egen heterosexuella läggning..  Jag förstår inte alls det faktiskt. Jag har över huvud taget svårt att förstå mig på det här med "butchar" (kvinnor som konstruerar maskulinitet), vilket enligt mig Shane gör. Jag ska inte gå in så djupt på det här för det är såklart väldigt invecklat och inte helt enkelt men för mig verkar det här med lesbiskhet och butchar lite motsägelsefullt. Samma sak är det ju med vissa homosexuella män som av andra männsikor ofta kan uppfattas som mer feminima. Jag vet inte om någon fattar vad jag menar nu men det är rätt intressant med såna här konstruktioner och beteenden.
Om någon insatt på området skulle förklara sin syn på saken kanske jag skulle tänka annorlunda, vem vet..
Jag som hetero tycker i alla fall att Shane är den minst attraktiva karaktären i hela L-word.
Sammanfattningsvis gillar jag själva serien i sig, som för övrigt börjar om ca. 10 min.


Bild tagen från L-words hemsida: http://www.thelwordonline.com/cast_promo2.html

Kommentarer
Postat av: Ola

Inte så söt kanske^^

2008-05-23 @ 12:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0