Tips till mig och er

Slog på EfterTio med Malou och lyssnade på bokprat i hennes bokklubb.
Jag blev riktigt sugen på att läsa Något att säga dig som var veckans bok. Så här skriver Malou på hemsidan om boken:

"[---]Hans nya roman, Något att säga dig, är en halsbrytande berättelse om Jamal som arbetar som psykoanalytiker mitt i London. Han har, precis som författaren, ett ben i den brittiska kulturen och ett i den pakistanska. Hela hans liv går ut på att bli så brittisk som möjligt, vilket är oerhört svårt, eftersom hans pakistanska arv hela tiden pockar på uppmärksamhet. Det är en bisarr, rolig och allvarlig berättelse om några udda personer som skildras både ömsint och humoristiskt. Jamal själv sitter på sin praktik och lyssnar på de mest häpnadsväckande historier från sina klienter. Han blir delaktig i hemligheter om sex, våld och passion. Men själv ruvar han på en hemlighet som han aldrig har berättat för någon.
Det är en underbar historia om ett annorlunda, mångkulturellt London som jag verkligen kan rekommendera."



Älskar det färgsprakande omslaget också.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har också ett tips! Helena Henschens Hon älskade. Mycket bra! http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173370347

2008-10-22 @ 16:59:47
URL: http://pseudonymet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det verkar vara en bok för mig!

2008-10-23 @ 11:14:51
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0