Komplex och hår

Förra veckan gjorde jag en rätt knasig grej. Det har inte varit helt självklart för mig att skriva om det här eftersom jag inser hur fruktansvärt ytligt det framstår. Och visst handlar det om utseendefixering, i allra högsta grad. Men jag tröstar mig med att hävda att jag gjorde det för min egen skull enbart. Det handlar om ett komplex jag har haft länge och som har stört mig enormt mycket.
Mina armar var för håriga.

Så när jag fick höra om "trådtekniken" tänkte jag att det kunde vara värt att prova i alla fall.
Om ni är nyfikna på hur det går till kan ni söka på "threading" på youtube så kommer det upp jättemycket.
Hur som helst så tar man bort hår med hjälp av vanlig tråd. Man rakar eller vaxar alltså inte. När håret växer ut igen ser det ut som vanligt och så småningom blir det till och med kanske mindre hår än innan.
De flesta använder tekniken för ansiktet men det funkar väl i princip på hela kroppen egentligen. Det går fort men det gör dock ganska ont.
50 spänn fick jag för övrigt betala här i Kil. På de flesta andra ställen kostar det minst 200 och då är det kanske bara för ögonbrynen.

Nu får ni mobba mig om ni vill. Ola kallar mig för "skinnet"... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0