Tråklista

Du heter: Hanna Sofia Karolina Sandström.

Smeknamn: Häni, häni banäni.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Melissa Horn funkar bra när man är på det humöret.

Vad tror folk om dig? Det har jag faktiskt ingen aning om. Men folk som enbart läser bloggen får kanske intrycket av att jag verkar lite präktig. Man skriver ju bara om delar av sig själv i en blogg och det som skrivs blir lätt präktigt och duktigt har jag en känsla av.

Stämmer det? Att jag är präktig? Det tycker jag absolut inte.

Vad får du oftast komplimanger för? Håret.

Vad säger du för att imponera på någon? Det beror verkligen på vem personen är som jag försöker imponera på. Det är nog sällan som jag verkligen försöker imponera.

Hur imponerar man på dig?
Genom att få mig att skratta. Eller genom att vara duktig eller smart inom ett visst område, som exempelvis politik eller musik.

Brukar du skratta för dig själv? Ja om jag ser på något roligt på TV eller film.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?
"Det kan vi ;) Ska jag boka bord på Alfie? De har sjukt god mat där."

Var bor du? Karlstad, Norrstrand.

Trivs du där? Ja, det passar mig perfekt att bo här.

Äger du några Converse: Nej.

Brukar du bli för full: Brukar bli full men inte för full. Blir nästan aldrig för full.

Är du allergisk mot något: Kanske lite mot pollen.. Har i alla fall varit det.

Har du haft sex idag: Nej.

Nästa mål i ditt liv: Att ha så roligt som möjligt. Något större rent konkret mål har jag inte och förstår inte heller varför det skulle vara så viktigt? Det bidrar bara till en massa onödig press och stress. Nej, jag är inte som Blondinbella där.

Hur svarar du i mobilen: "Ja hallå". Borde svara "Ja, det är jag", det låter roligare.

Vem ringde du senast? Pappa.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Något i stil med "Ja vi hörs imorgon, hejdå".

Antal timmar sömn inatt: 8.

Sov du ensam: Ja.

Brukar du komma i tid: Jag har inga problem med att komma i tid med jag har märkt att jag börjar bli mer och mer slarvig med att hålla tiderna eftersom alla andra har en jäkligt dålig tidsuppfattning. Man vill ju inte vara den enda som alltid kommer i tid, det är trist.

När mår du bra: När jag har något roligt att se fram emot, när jag känner mig uppskattad, när jag har presterat bra på t.ex. en tenta, när jag får träna, när jag äter godis, när jag dansar med mina vänner osv osv.

När blev du fotad senast: Annandag jul hemma hos mormor och morfar. Kameror kan verkligen störa mig. Dels för att jag inte direkt tokgillar att bli fotograferad och dels för att fotograferandet i sig får så stort uttrymme. Det sabbar själva umgängessituationen ibland. Pappa är värst med kameror. Han kan sitta med kameran uppe i ansiktet på en och ta en massa kort för att han tycker att det är kul att experimentera med inställningarna. Sedan förstår han inte alls varför det skulle vara jobbigt för personen ifråga som får en massa blixtrar i ansiktet. Nej, man känner sig ju verkligen bekväm i den situationen när man samtidigt försöker samtala med någon annan vid bordet. Kamerafixeringen får gärna dämpas ner en aning.

Hur känner du dig nu: Kissnödig efter två koppar kaffe och lite uppspelt efter att ha skrivit om det där med kamerafixeringen.

Vanligaste färg på dina kläder: Jag använder ganska mycket mönstrat, i synnerhet randigt men vanligaste färgen är nog ändå svart.

Vad tycker du om fötter: Inget speciellt förutom att de är rätt fula. Bra att ha dock.

Vad saknar du: En microvågsugn, Farmor, Ibland någon att kramas med.

Hade du en bra kväll igår: Mja, Lady Chatterleys älskare var lite för seg för min smak. Den är bättre i bokform.

Favoritdryck på morgonen: Juice och kaffe, gärna både och.

Rakar du benen: Ja, fast inte särskilt regelbundet.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 23 och 00 oftast.

Är du blyg? Nej det är väldigt sällan.

Sysslar du med någon idrott:
Nej inte nu för tiden. Den enda idrott jag har sysslat med är konståkning, den bästa idrotten om jag får säga det själv. Tränar ju ändå på frille och sverre.

Vill du hellre ha mail än brev: Ja, eftersom brev nästan skulle kännas lite suspekt.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag tror inte att man kan bli kär i någon efter att bara ha sett personen ifråga. Men man kan nog bli kär väldigt snabbt när man väl har fått kontakt med någon.

Har du spytt offentligt: En gång när jag var 13 år på storgatan i Kil. Den enda som såg det var Johanna. Hon tyckte synd om mig och ville hjälpa mig men jag var bara otacksam tillbaka.

Är du nöjd med ditt liv: Ja just nu är jag väldigt nöjd med tillvaron ändå måste jag säga..

Är du bortskämd: Njae.. Inte direkt. Jag, Jonathan, mamma och pappa diskuterade det där med bortskämdhet på juldagen. Efter vad vi sa då så kan man väl säga som så att huruvida man är bortskämd eller inte beror väl på vem man jämför med.

Vad gör du i morgon: Imorgon ska jag storhandla på Willys, köpa en microvågsugn på Rusta, träna på lunchen och gå på hockey på kvällen. Det kommer nog bli ett jäkla drag i LLA med FBK mot HV.

Vad är det värsta du vet? Lukten av spya och ljudet av när någon spyr.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Ingen aning.. Det är ju helt olika. Ointressant också tycker jag.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?
Inte Katrin Zytomierska i alla fall som personen jag snodde listan ifrån tycker. Hanna Hellquist är knappt en kändis kanske men henne gillar jag. Hon verkar bra.

Vad längtar du till? Jag längtar utomlands... Barcelona, Berlin, London eller nåt.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det tycker jag. Jag vet inte exakt hur mycket äkta vänskap jag har och hur man egentligen definierar det men några vänner känns det som att jag har äkta vänskap med.

Vad använder du för shampoo? Olika med oftast köper jag Gliss. Tycker att flaskorna är fina och att det luktar gott.

Vad är det finaste du fått?
Det bästa jag har fått var en resa till Thailand. Det finaste var nog...pass på den.

Hur gammal är du: 21.

Du samlar på: Inget. Slänger nog snarare för mycket. Det har jag fått från mamma.

Gröna eller röda äppeln: Gröna, Granny Smith. Sura och krispiga.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma när jag är ledsen. När jag är arg ringer jag nog inte någon.

Gillar du golf: Aldrig provat och är inte det minsta sugen heller. Det verkar hemskt långtråkigt och skulle därför inte passa mig.

Vilken tid gick du upp idag: Kvart i nio.

Har du sovit i din egna säng inatt: Yes, och jag gillar den.

Har du strumpor på dig nu:
Nej tofflor. Det är kallt här.

Är det okej att gråta: Haha, löjlig fråga.

När grät du senast: Fick några tårar i ögat när jag halvt om halvt kollade på Sex and the City-filmen i fredags. Det var nog senast. Samma sak när mamma berättade om "kollegan" som skulle fira jul i sitt hem tillsammans med 30 mer eller mindre främmande människor som annars skulle sitta ensamma. Jag är lite blödig på det viset.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Avsäga mig CSN-lånet och betala tillbaka det jag hittills har lånat. Resa en jävla massa. Vara lite extra generös mot dom jag tycker om. Spara en hel del också såklart. Jag har aldrig varit en "slösa"-person.

Bär du glasögon eller linser: Glasögon när jag kör bil eller ser på TV. Har dock aldrig trivts i glasögon så jag borde verkligen skaffa linser snart. Häromdagen var det någon som vinkade till mig på jobbet (från bilen i driveluckan, jag stod i vanliga kassan) och jag såg absolut inte vem det var utan var tvungen att vinka tillbaka helt ovetandes. Är säker på att han vinkade till mig, ja.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Skulle aldrig lägga pengar på märkeskläder. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig alldeles för lite om märken, kvalitet och ursprung när det gäller kläder. Jag köper det mesta på Monki och reflekterar sällan över kvaliteten eller vem som har sytt kläderna. Ska försöka att bli en mer medveten konsument 2010.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Mellan 9 och 11 ungefär. Oftare runt 9.

Vill du gifta dig: Spelar inte mig någon större roll... Om det skulle kännas rätt någon gång så visst men i nuläget ligger det långt borta.

Vill du ha barn: Ja, två känns bra.

Solar du ofta: Nej, jag har dåligt pigment och det är ändå fult att se översolad ut, i alla fall på vinterhalvåret.

Är du bra på att laga mat: Jag lagar sällan äcklig mat men jag kan heller inte påstå att jag har något sorts intresse för matlagning. Hade jag råd att äta ute varje dag hade jag säkert gjort det.

Är du flygrädd: Nej.

Hur vig är du: Inte alls. Tror att jag har korta hälsenor eller nåt.. Är långt ifrån att nå golvet med händerna om jag böjer mig fram.

Är du musikalisk? Jag kan nog sjunga någorlunda men instrument och sånt är inte min grej.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller juice.

Tror du på ett liv efter döden: Nej, definitivt inte.

Tycker du om sushi: Ja det är riktigt, riktigt gott. Man blir lagomt mätt i magen av det.

Vad äter du helst när du ser på film? Lösgodis.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja, sedan ganska lång tid tillbaka.

Har du tandläkarskräck: Nej inte på annat sätt än att jag vet att jag blir ruinerad när jag går dit och högst troligt får ont i munnen.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja men det känns inte som att jag har gjort det särskilt många gånger. Det är ju bra.

Biter du på naglarna: Nej inte direkt så mycket på naglarna, mer nagebanden. Blä på det!

Senaste låt du hörde: Replay med Iyaz.


Lista härifrån.

Kommentarer
Postat av: Emelie

"Ja, det är jag" är verkligen det roligaste sättet att svara i telefon. Jag skrattade jättelänge när jag läste det. Fortfarande faktiskt.

2009-12-30 @ 10:12:28
URL: http://saturdaycandy.blogspot.com
Postat av: Hanna

Haha, ja men det är roligt faktiskt. Hörde någon svara så på bussen och blev liksom full i skratt.

2009-12-30 @ 10:42:40
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0