Narcissistblogg?

Alex Schulman hade gjort en lista på hur man ska blogga för att få väldigt många besökare till sin blogg på kort tid.
Jag hajade till på en punkt för den har jag nämligen funderat över en del själv.

2. Använd bilder!
Ni vet det gamla talesättet – “du ångrar aldrig en bild du tagit, bara dem du inte tog”. Precis så är det med blogginlägg – du ångrar aldrig en bild du bloggat upp, bara de du inte bloggat upp. Det är mycket vänligt mot besökaren att bildsätta dina texter. Framför allt – blogga upp bilder på dig själv. Det kan kännas konstigt och n
arcissistiskt, men glöm inte att besökaren har gått in på just din blogg för att han eller hon är intresserad av dig.

För mig ska en bra blogg vara relativt lättsam att läsa och då är bilder ett bra medel.
Dock funderar jag över det här med bilder på sig själv i ens egen blogg.
Personligen tycker jag att det känns, precis som han skriver, narcissistiskt när jag lägger upp bilder på mig själv.
Jag tänker alltid att det känns så löjligt. Samtidigt har mina egna favoritbloggar gemensamt att det finns bilder åtminstone då och då på dem själva. Visst finns det bloggar jag återkommer till som inte har några bilder över huvud taget men de är också lite tråkigare.
Det här visar förstås bara på hur extremt ytlig man är men det är väl den bittra sanningen antar jag.
Hur tänker ni kring det här? Bloggar med bilder eller utan?

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Bilder förstås !

2009-02-10 @ 22:33:38
Postat av: Johanna

I min nya blogg har jag försöt att ta efter din blogg lite mer gällande att man skriver ganska så kort om en sak per inlägg. Inte ett svävande om livfilosofi, vad man tycker om pasta, va sur man är på grannen. Allt det är intressant att läsa om, men du typ delar upp det. Det gillar jag, det försöker jag också göra nu. Men det är lite svårt ;) Bilder gillar jag också. :D

2009-02-11 @ 19:50:58
URL: http://enblondflicka.blogspot.com
Postat av: frida

Jag föredrar mycket bilder, det blir genast mer personligt och roligt. I många av de bloggarna jag gillar är det mycket bilder på personen i bloggen. Jag själv lägger väl inte upp så mycket bilder på mig då jag är osminkad och står och dammsugar. Men det är oftast de bilderna i bloggar jag gillar mest.

2009-02-11 @ 20:22:26
URL: http://fridahelaveckan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Johanna: Det var ju roligt att du gillar mitt upplägg.. Det är det som känns mest naturligt och bäst för mig. Är man van ngt annat blir det ju lite svårare, men vi får se hur det går då :)Jag gillar iaf din blogg också!



Frida: Du brukar ju ha mycket bilder, både på dig själv och andra/annat och det gillar jag med din blogg!

2009-02-11 @ 20:35:02
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: sarah

Jag älskar bilder, men ibland äre drygt att ladda upp dom...:/ och visst känner man sig lite "ego" när man laddar upp massa bilder på sig själv...men det är ju lite det sm är grejen att ha en blogg, att det på nåt sätt är en ego-grej fast en positiv sådan:P



kram

2009-02-11 @ 23:56:44
URL: http://sarahdiem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0