Enkät

I brist på annat:

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Chodorows (1978) vidareutveckling av Freuds psykoanalytiska modell för identitetsutveckling, den s.k. objektrelationsteorin (se t.ex. Sörensen 1986, 1991, Cwejman 1991, Ganetz 1992, Ekerwald 1994, Gunnarsson 1994). "
- Ur Fanny Ambjörnssons bok I en klass för sig.

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En barstol.

Vad var det senaste du såg på tv?
Hollywoodfruarna hemma hos Johanna igår kväll.

Utan att se efter, gissa vad klockan är.
Typ kvart i sex..

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Verkligen ingenting mer. Det är megatyst här just nu och det är ganska skönt faktiskt.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För en halvtimme/timme sedan ungefär. Jag tog en löprunda.

Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Jag tittade på skärmen, läste kurslitteratur via universitetsbibliotekets hemsida.

Vad har du på dig?
Röda mjukisbyxor som det står 16 på, från Kils Aik skulle jag tro, och till det en lila T-shirt som det står Pelikan (personalvetarna i Karlstad) och Nolla på. 

Drömde du något inatt?
Ja jag drömde om B-kursen i genusvetenskap. Sara figurerade bland annat i drömmen. Jag har för mig att jag var väldigt irriterad på läraren därför att han hade konstaterat att jag var tvungen att göra några uppgifter för att bevisa att jag förtjänade min plats på kursen, något i den stilen. Jag tyckte att det var hemskt orättvist att Sara inte skulle behöva göra det.

När skrattade du senast?
På bussen hem från universitetet.

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En tavla och ett tygstycke som är en slags väggbonad.

Har du sett något konstigt på sistone?
Jag tyckte att det var lite konstigt förut när jag fick känslan av att en bil med en släpkärra som det stod Kils Trä & Bygg på följde efter mig under springturen.

Vilken var den senaste film du såg?
Ransom med Mel Gibson i huvudrollen.

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Först och främst en ny resa till Rom åt mig och Emelie. Sedan skulle jag nog slå till på en resa till USA också, och om det inte vore för att mamma och pappa redan har köpt sin resa dit i sommar hade jag bjudit med dom. Självklart bröderna också.

Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Folk vet nog det mesta.
Har nu funderat i ca. 6 minuter och kan inte komma på något att skriva. Vad säger det om en själv?

Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
GENUS!
Skämt och sido... Jättesvår fråga så jag tänker inte ens försöka svara på den.

Tycker du om att dansa?
Yes!

Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta?
Ester efter min farmor är ett självklart alternativ i varje fall. Har alltid gillat Alicia och Alida också.

Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han få heta?
Frank vore tufft.

Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Inte året runt kanske men eventuellt under vintermånaderna. Spanien och spanskan är lockande.

Enkäten är lånad från den här bloggen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe, ja men det är klart att jag får lite förtur till genus eftersom jag för en så flitig mailkorrespondens med den;)



Och så måste jag konstatera att sidan 18 rad fyra verkligen inte är den intressantaste passagen i Ambjörnsson!

2010-04-20 @ 20:11:58
URL: http://blogg.nwt.se/saralingon
Postat av: Hanna

Sara: Ja det är nog så ;)



Haha, nej jag blev faktiskt besviken över det mycket trista stycket. Bu på det.

2010-04-20 @ 21:19:13
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Och i andranamn Wagner då eller...? =)

2010-04-21 @ 10:13:01
Postat av: Hanna

;) Ja, eller Josef kanske. Fast före Frank i så fall.

2010-04-21 @ 10:19:16
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej Hanna, skrattade faktiskt högt åt att du kände dig jagad av ett Kils bygg-oträsläp. Värsta thrillerupptakten.. Vad fint att du skulle döpa din framtida dotter efter farmor Ester. Cornelia har ju det som andranamn. Jag försöker uppdatera mig när jag har tråkigt framför aftonbladets hemsida, så hur gick det med mobilen? :(

2010-04-21 @ 10:37:39
Postat av: Hanna

Hej Sanna!



Hehe, ja det var en lite konstig grej faktiskt.. :)

Cornelia har ett alldeles ypperligt namn eftersom både Cornelia och Ester är fint.



Tyvärr gick det inge vidare med mobilen. Garantin hade gått ut och det verkade inte hjälpa att blåsa den torr med hårblås heller. Men nu har jag en annan fullt fungerande tills jag får lust att skaffa ny :)

2010-04-21 @ 13:48:57
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0