Förändringar

Sommaren är snart slut och det sörjer jag inte särskilt mycket. Jag gillar hösten.
Det verkar som de flesta istället gillar sommaren eftersom de blir mer lättsinniga och bekymmerslösa då. Av någon anledning är det snarare tvärtom för mig. 

Jag kom att tänka på hur fort ett år kan gå och på hur livet förändras så drastiskt av vissa beslut. Runt den här tiden förra året vände jag upp och ner på allt och lämnade det som kändes tryggt.
Jag befann mig i en enda stor osäkerhetsbubbla och upplevde en av de värsta känslorna; att inte veta om man har tagit rätt beslut.

Å andra sidan är en av de bästa känslorna att veta att man har tagit rätt beslut. Där befinner jag mig nu.
Jag antar att man hittar tryggheten på annat håll. Dessutom är väl kanske inte trygghet alltid det primära vid 22-årsålder.

Hur som helst, det är skönt att veta att man kommer ur den där osäkerhetsbubblan till slut.

Kommentarer
Postat av: Frida S

Hm, det här inlägget känner jag igen mig i! Trygghet borde verkligen inte vara det primära för en 22-åring.

2010-08-09 @ 11:52:37
Postat av: Sara

Jag tycker att trygghet är primärt i alla åldrar, men att man ska hitta den inom sig själv så att man inte finner sig beroende av andra så att man blir låst i situationer man skulle må bättre utan!

2010-08-09 @ 13:46:20
URL: http://blogg.nwt.se/saralingon
Postat av: Hanna

Frida: Tur att man inte är ensam om såna där känslor och situationer i livet.



Sara: Ja det är sant. Det finns olika slags trygghet. En del lever ju nomadliv men känner sig kanske lika trygga för det, trygga i sig själva, som du säger.

2010-08-09 @ 13:49:14
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0