Läser just nu

För knappt ett år sedan när jag tillfälligt bodde i Kil läste jag den här boken.
Nu läser jag ytterligare en tegelsten som avhandlar samma huvudperson, det vill säga Norma Jeane Baker a.k.a Marilyn Monroe.

Läser just nu:
Blonde av Joyce Carol Oates.



Har hittills läst:
379 av 862 sidor.

Lite tankar om boken:
Märkligt nog är det här den första boken jag läser av Joyce Carol Oates, men det lär inte bli den sista. Precis som många andra gillar jag verkligen hennes sätt att skriva.
Dessutom är det såklart väldigt intressant att läsa om Marilyn Monroe.

Mitt enda problem är att jag så gärna hade velat veta mer exakt vad som är sant och osant i boken. Den önskan är dock omöjlig eftersom Blonde inte utger sig för att vara någon biografi, utan en fiktiv roman.
Tack vare att jag läste Gudinnan i höstas (som enbart återger det material som finns samlat kring Marilyn) har jag åtminstone lite koll.

På en skala 1-5 får den:
En stark 4:a.

Bild

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Jag ska också läsa den !

2010-07-05 @ 16:15:12
Postat av: Hanna

Gört!

2010-07-05 @ 22:53:33
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0