Känsligt luktsinne

Det märks att det inte är singelbrudar jag ska till Sälen med i morgon...

Vi har smart nog delat upp det som så att vi ansvarar för middag var sin kväll (i grupper om två/tre). Och jag kan väl säga som så att om jag hade fått bestämma hade ingen av de tre middagarna innehållit ingrediensen vitlök.
Nu tror jag att samtliga gör det.
Inte för att jag inte tycker om det, nej det är ju rätt gott så sett. Men lukten, eller snarare stanken, av vitlök är så vedervärdigt vidrig. Alla är inte lika känsliga för det här, men för mig ligger det på typ topp 5 över mest oattraktiva "egenskaper". Klart jag själv inte vill stinka vitlök då.

När jag och båda mina bröder bodde hemma kunde mamma och pappa inte laga mat med vilök i på fredag/lördagkvällarna eftersom vi tre i princip vägrade äta maten då. Frågan var obligatorisk och ställdes alltid av någon av oss: Det är väl inte vitlök i maten?!

Ser dock fram emot Linas guacamole, den är så god så den kan man fasiken inte låta bli.


Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Vi sa - nej då !!! Och ni åt, och dejtade! No problem!

2011-02-03 @ 22:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0