Helgen

Helgen har varit helt fantastisk. Vi kom upp till Sälen torsdag förmiddag och installerade oss i stugan innan det var dags för första after skin (trots att vi inte hade åkt skidor än, såklart). Vi bodde i en av fjällstugorna i Tandådalen, 8-bäddars. Riktigt bra. Det blev vitlök varje kväll och vi luktade säkert inte gott men maten däremot, såå god. Vi lärde känna ett gäng med sthlmare som visade sig vara väldigt generösa men också väldigt roliga att festa med.


Camilla i bilen, torsdag morgon 08.32.


Vi dansade på stolarna första förfestkvällen, speedade efter after skin skulle jag tro.


Torsdagen blev ganska hård för vissa så det var bara jag, Anna, Jenny och Josse som orkade oss ut i backen på fredagen. Vi fixade ett bra bord nära scenen inför after skin och beställde in en varsin kaffedrink. Sen kom resten
av gänget också, utvilade och fräscha.


Det var perfekt åkväder på lördagen. Klarblå himmel, sol och minus några grader.



Alla åkte skidor utom jag. Okej, Lina åker också bräda, men det blev bara två åk för henne den här helgen.. Synd tyckte jag. Mycket roligare när man är flera som åker snowboard. Dessutom underlättar det eftersom skidåkarna hela tiden måste vänta in mig när jag ska spänna snowboardbindningarna, när jag måste spänna upp och hoppa
fram osv... Snowboard är lite osmidigt emellan åken på det viset.



I övrigt var det helt underbart att åka! Hade verkligen saknat det insåg jag. Och allt flöt på riktigt bra så jag antar att Josef hade rätt i att det är lite som att lära sig att cykla. Jag ramlade en gång och det var i transportliften mellan Tandådalen och Hundfjället. Såg antagligen fruktansvärt roligt ut eftersom det går riktigt långsamt i transportliften. Ramlade liksom av en annan anledning än fart och branthet. Lite pinsamt sådär.




Vi blev bjudna på drinkar och champange.




I vår stuga gick det att klämma in rätt mycket folk.


Limousinturen som tog ca fem minuter blev vi också bjudna på. Vi hade nog orkat gå men det vore ju oförskämt att avböja när limon ändå fanns på plats...





Nu är det bara att se fram emot nästa år!

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Åh vilka härliga och roliga bilder! Vi hörs på telefon.

2011-02-07 @ 18:09:57
Postat av: Anonym

Även Edd Hardy

2011-02-09 @ 16:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0