Dumma torra ögon

Jag=proffs på att sätta in linser.

Men, jag tycker det är skitsvårt att kunna se vilket håll som är rätt håll på dom. Hon på Specsavers förklarade skillnaden mellan rätt sida och fel sida men denna skillnad existerar ju för tusan inte för ögat att se. Det här irriterar mig lite.. Känner att linserna är smått obekväma i mina ögon men vet inte om det beror på ovanan eller att de helt enkelt sitter åt fel håll.
Skönt att kunna se på långt håll är det i alla fall. En riktig befrielse.

Tydligen hör jag till dom som har känsliga och torra ögon så linser 24/7 kommer inte bli optimalt för mig. Får använda dom när det känns som mest nödvändigt.

Ska iaf, oavsett torra ögon, klämma dit ett par gröna linser så småningom. Såna förändringar tycker jag är kul!

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Men du får väl gå tillbaka och be om hjälp!

2011-01-19 @ 13:14:10
Postat av: Kinell

Jag tycker det syns väl. När de är ut-och-in så är kanterna väldigt spetsiga och när de är rättvända så är hela linsen mer rund :)

2011-01-19 @ 20:07:29
Postat av: Hanna

Kinell: Precis så hon sa, förstås. Men jag tycker inte det syns alls väl.. :( Har daglinser just nu. Hoppas att månadslinserna är synligare.

2011-01-19 @ 21:42:04
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0