Frityr och självironi

En sån där söndagkväll igen.. En sån där söndagkväll då man känner att det ska bli rätt skönt att byta ut burgare mot skrivande.

En positiv sak med jobbet är Noelia.
Det här händer nästan alltid, och särskilt på söndagar när vi ses:
Noelia får syn på mig från håll. Hon stannar upp, spänner blicken i mig och går med snabba steg i min riktning. Hon stannar framför mig, ser extremt exhalterad ut och säger "Asså Hanna, jag måste berätta om en grej, alltså det är väääärldens grej... hihi".

Ibland (tex idag) kontrar jag med: "Asså jag måste också berätta en grej.. hihi..!"

Förutom att springa runt i frityr har jag haft kärt återseende av Camilla som äntligen tagit sig tillbaka efter jullovet.
Alltid lika trevligt att laga mat med den damen. En fördel också att vi är lika glöpna. Och för er som inte kan värmländska, ledsen, vet inte riktigt vad glöpen är synonymt med..? Glupsk?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0