Jag <3 mottagningen

Jag trivs så himla bra på jobbet. Ja, jag syftar då inte på det jobbet som huvudsakligen handlar om monotoma arbetsuppgifter där friheten är typ noll utan alltså på det andra. Det jobbet där arbetsuppgifterna kan variera lite mer från dag till dag där man får tid till att tänka efter mellan varven. På den arbetsplatsen ger kollegorna komplimanger för både kläder och hår var och varannan dag. Man blir bjuden på fika. Man hinner dricka kaffe. Mycket kaffe.

En del undrar vad jag sysslar med där på gynekolog- och barnmorskemottagningen och det är verkligen lite allt möjligt. Det är patienter som ska tas emot, prover som ska hanteras, dokumenteras och skickas iväg, post som ska hämtas och skickas iväg, fika som ska handlas och fixas, inbetalningar som ska kontrolleras, remisser som ska skrivas ut, papper som ska kopieras, undersökningsrum som ska städas och förberedas, mappar som ska göras i ordning osv osv. Ibland får man agera lite amatörpsykolog också, eller ja, det handlar mest om att lyssna på patienter som behöver prata av sig om det ena med det tredje. Det är bara trevligt tycker jag.



Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Bra dä!

Nåt känns annorlunda, typsnitt?

2011-07-16 @ 11:01:59
Postat av: Hanna

Å snart kommer den bästa tillbaka! :) Nej, det ska det inte va, allt är som vanligt på bloggen.. :S

2011-07-16 @ 16:48:29
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0