Trasiga människor

Måste faktiskt dela med mig av en sak från inatt..
Ungefär vid ett-tiden var det väldigt lugnt med endast fem gäster. Så fort man får tid över springer man iväg och städar nånstans, diskar osv. Det här gör man ju inte bara när man ska stänga, utan under dagarna också såklart. Rätt självklart för de flesta, men inte för alla, det vill jag lova.
Två av de som satt och åt var i 50-årsåldern och väldigt fulla. En kvinna och en man. Grundat på deras beteende och looks så är en alkisvarning inte mer än rätt.
Han sitter och flörtar med två små söta tjejer i 15-årsåldern som fnissar tillbaka (förstår inte hur de orkade sitta vid honom). Han sitter också och påpekar lite tyst till sitt sällskap att han tycker att det är " förbannat och jävligt äckligt" när jag städar. Han upprepar det här ett antal gånger och när jag tittar frågande på honom så höjer han rösten och börjar sluddra direkt till mig. "Vart fan är din chef?" "Det är så jääävla äckligt att ni städar när vi sitter och äter... fy faan vad dåligt säger jag bara" och bla bla bla... Sådär hållde han på och tjaffsade ut i tomma intet en bra stund. Ganska aggressiv var han också. Lite svårt att måla upp här vilken stämning det var, men den var inte trevlig kan jag säga.
Jag var alltså på den andra sidan av resturangen, inte ens i närheten av dem och sopade golvet.
När dom hade ätit klart, lämnat kvar all skit efter sig och gått ut så ställer sig den här gubben och pekar fuck-you till mig genom glasrutan. Ursäkta men, moget? Vid såna tillfällen känns det som jag ska explodera. Men istället tänker man lite förnuftigt att det måste vara en sjuhelsikes olycklig människa som beter sig sådär.




Idag har Mikael bakat kladdkaka till mig (och till sig själv) och nu ska vi på bio. Ganska lagom en lite seg dag som denna.

Kommentarer
Postat av: Carro K

Blev det ingen utgång?

2008-08-24 @ 15:56:33
Postat av: Johanna B

Vilken satans man! Trasig? Jo du det va han. Fy fasiken!

2008-08-24 @ 17:00:01
URL: http://enblondflicka.blogg.se/
Postat av: Hanna

Småkul att han tydligen varit där natten efter igen, lika full och förmodligen lika odräglig.

2008-08-25 @ 13:39:27
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0