Böcker och vin!

På bokrean idag köpte jag till mig själv "Måleriets historia" och "Parfymen". Den första passar fint bredvid dom andra konstböckerna i ena Billyhyllan och den andra har jag läst men ville ändå ha. Jag läste faktiskt aldrig ut den heller och någon gång kanske jag får lust att göra det. Tog också med "El choco" till Mikael. Till Pappa köpte jag i födelsedagspresent från mig och Josef  "1001 filmer du måste se" samt "Snabba cash". Blev lite tungt att bära där ett tag.
Jag och Sara konstaterade att våra pojkvänner verkar tycka om samma typ av böcker.. Alla böcker Sara funderade på att köpa till sin kille är böcker som Mikael antingen redan läst eller också vill ha. Exempel är: Maffia, Snabba Cash, El Choco, 1001 filmer och Lasermannen. Inga romaner här inte!
Förra bokrean beställde min kille en version av Koranen, det tycker jag var rätt knäppt. Blev dock mäkta imponerad (töntigt nog) när jag under något av mina första besök i hans gamla slitna etta på storgatan hittade Iliaden och Odyséen i pocketupplagor. Efter att jag råkade nämna de här böckerna för Kinell så tyckte hon att Micke var oerhört intellektuell och hon var noga med att påpeka att även om jag nu, som hon påstod, försökte vara intellektuell så var jag inte alls i samma nivå som honom. Eller hur var det nu Carro? haha. Aningen full på ankan kanske ska tilläggas.

Imorrn kanske det blir ankan igen. En onsdagsvinare eller så..? Låter bra.

Kommentarer
Postat av: Sofie Kruse

ne men se. vad kul att läsa om ditt liv. jag har precis börjat blogga jag själv. kul. första inlägget igår. får se hur det blir men ja ialf. kul att höra lite om hur du har det
massa kramar Sofie (sp3ku remember)

2008-02-27 @ 21:09:35
URL: http://sofiekruse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0