Bright young thing

Fy vad skönt nu fick jag precis sålt min balkänning! :D Nån tusenlapp rikare och tänker redan på vad jag ska kunna unna mig nu för något fint till lägenheten... hmm.

Ola var här och fikade idag i ett antal timmar. Vi är så jävla pratiga båda två så det går inte riktigt att stoppa samtalsämnena. Jag visade honom bland annat min tuta (tvåsidig uppsats) och skröt om att jag hade gjort stora framsteg och bara hade fått fina kommentarer och sen pratade vi lite mer om genus/hushållsnära sysslor och sånt. Lite väl intellektuellt kanske..

Ska fortsätta på genusämnet lite till:

"FN har räknat ut att kvinnor utför 66 % av allt arbete i världen, får 10 % av världens samlade inkomster och äger mindre än 1 % av världens samlade förmögenhet.
Med andra ord utför männen 34 % av arbetet medan de får 90 % av inkomsterna och äger 99 % av förmögenheten."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0