Sanningar

Häromkvällen när jag inte kunde sova kom jag på den utmärkta idén att dra fram min gamla dagbok från den sprudlande högstadietiden. Ja, den var verkligen sprudlande. Jag är medveten om att jag var lite av en fjortis under den här tiden men uppriktigt sagt så blev jag ändå förvånad över hur extremt jäkla mycket fjortis jag var. Jag skrev meningar med "Daah" i. Hela mitt liv verkade cirkulera kring vilka killar jag eventuellt skulle kunna bli lite kär i och inte. Här kommer ett litet utdrag för att visa på hur illa det var:
"Jag vill ha pojkvän, ja tror fan att de va därför som ja va tesammans med **** överhuvetaget! Eller ja tyckte väll om honom men jag va lixom inte kär i honom! Men så kan det va! Nu vill jag ha en 17-årig kille från stan, helst Tingvallakille =) Närrå men ja vill en en äldre som ä mer mogen å sånt! Å typ alla killar i kil ä så jävla sletna! Ursäkta nu asså men det är dom ju! Men jag ska inte klaga så mkt som har varit tesammans med ****."
Det roliga är att jag läste högt för Mikael ur dagboken och jag vet inte riktigt om han var beredd på denna version..
Jag är i vilket fall väldigt glad att jag skrev några dagböcker för det är otroligt underhållande att läsa i efterhand och framför allt att bli påmind om vad man gjorde under den där tiden (trots att man får skämmas lite).

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahha, fan va kul! Stod det något om oss två där? SKrev du länge? Ska rota fram mina också. Blev sugen nu. :)

2008-06-27 @ 19:25:26
URL: http://enblondflicka.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag skrev nog ganska olika intensivt i perioder men den sträcker sig från när ja fyllde 14 till slutet på nian skulle jag tro.. så ett och ett halvt år kanske. Du är ev. den allra mest figurerande personen.. Du har till och med skrivit lite på en egen sida ;)

2008-06-28 @ 10:21:30
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0