Litteratur

Igår läste jag ut Martin Bircks ungdom. Den var verkligen en besvikelse med tanke på att den är skriven av en av de författare vars böcker jag tycker har gjort störst intryck på mig. Alltså Hjalmar Söderberg. Visserligen så är det bara två böcker (Den allvarsamma leken och Doktor Glas) men än då... Martin Bircks ungdom var nästan bara trist och inget jag skulle rekommendera.
Nu funderar jag på vilken som ska bli nästa bok att ta tag i... Jag har läst väldigt lite det här halvåret och det känns lite tråkigt så jag ska försöka bättra på läsandet nu i sommar. Det står mellan någon av Orhan Pamuk eller kanske lite otippade Stekta gröna tomater som jag fick med mig från Sigrid i höstas.

Om jag får en hund nån gång så ska den nog få heta Hjalmar. Det är så himla fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0