Plugg

Måndagar är nästan alltid pluggdagar. Brukar sällan bli en effektiv pluggdag men tvingar alltid mig själv att få något gjort. På fredag ska mina sista 5-poäng lämnas in i form av en fyrasidig hemtenta på temat intersektionalitet. Bara begreppet intersektionalitet är i sig rätt krångligt och diffust. Men det handlar i alla fall om att man kan vara underordnad i samhället genom inte bara en kategori utan ibland flera st, som t.ex. om man är kvinna, invandrare, handikappad och lesbisk etc.
Jag ska jämföra två artiklar med varandra (varav en är på svår engelska) och med ytterligare två artiklar från kurslitteraturen. Känns ganska tråkigt och jag är totalt oinspirerad. Känns till och med roligare att åka till jobbet sen.. (de ringde in mig extra idag). Vore skönt att få de här 30 poängen avklarade ändå så får se till skriva ner nåt vettigt innan fredag.

Ps. Ett väldigt peppande inlägg skrivet i positiv anda.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Å va bra att jag läste din blogg idag! Vi läser om Intersektionalitet den här veckan och jag har inte fattat vad det betyder. Men nu föll bitarna på plats!

2008-05-26 @ 21:05:41
URL: http://enblondflicka.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jasså :) Men då är vi ju två om det i alla fall då...

2008-05-27 @ 14:35:20
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0