Lite tragglande och lite längtan

Den här onsdagen är tämligen händelselös. Jag tragglar mest organisationsteorier, med vissa pauser för bloggläsning, vattning av blommor eller vad som helst egentligen. Det blir en hel del pauser kort sagt.
Det känns så omotiverande att försöka banka in kunskaperna i huvudet men det är i princip det enda som funkar inför tentan. Här kommer ett av många exempel på lite halvlöjlig kunskap som vi ska plugga in:

Tio olika ledarroller:
Toppfigur
Anförare
Förbindelseled
Informationssökare och mottagare
Informationsspridare
Talesman
Initiativtagare
Krislösare
Resursfördelare
Förhandlare

Jag kan i och för sig tillägga att jag lyckades skriva samtliga i rätt ordning nu utan facit.

Efter den här veckans tentaplugg känns det passande med Oscar och Carros Halloweenfest på fredag samt Talles och Pers gemensamma 20-årsfest på lördag.
På Halloweenfesten har jag inte tänkt klä ut mig.. Jag har ingen inspiration till det.
På Talles och Pers fest är temat svart-vitt för singlar och svart-rött eller vitt-rött för upptagna. Lite kul.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tänker hitta på tio EGNA ledarroller tills på måndag......

2008-10-31 @ 10:26:19
URL: http://saralingon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0