Matissues

Från och med igår ska det bli lite bättre ordning på allt som har med mat att göra i det här hushållet.
Jag pratade med en ny klasskompis om hennes samt hennes sambos vanor och skämdes faktiskt över hur slösiga vi är i jämförelse. Att Mikael måste fylla upp frysen med sina pan-pizzor är inte så mycket för mig att göra åt men mycket annat har jag tänkt att styra upp nu. Slut på småhandlande varannan dag på konsum tvärs över vägen. Nu måste vi ta tag i storhandlandet igen och planera lite mer för vad som ska ätas under veckorna. Måste dessutom bli bättre på matlådor eftersom det kan behövas i skolan ibland.
För övrigt så gillar jag inte ens Konsumbutiken här... De flesta är rätt otrevliga, det finns ingen logisk ordning på sortimentet och man blir allmänt oinspirerad av att handla. Sen att jag är så pass lat att jag inte orkar gå till ICA ett kvarter längre bort, gör väl att jag får skylla mig själv egentligen. Allt som allt är det helt enkelt vår bekvämlighet som ska tas tag i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0