Visning

Igår kväll åkte jag ganska spontant in till stan på lägenhetsvisning. Jag drog med mig Kinell som sällskap. Det var en etta på 35 kvm mitt i stan, dock källarlägenhet. För 2700 i månaden kunde det ju ha varit ganska värt så jag tänkte att kolla kan man ju alltid göra.
Själva lägenheten var egentligen ganska fin med vita väggar, fint golv och fräscht, rymligt badrum. Det fanns dock bara två spisplattor utan någon ugn och utan en endaste köksbänk. Det fanns inget uttrymme för att laga mat. Och laga mat det vill man ju faktiskt göra. Framför allt var lägenheten alldeles för lyhörd för mig. Den låg alldeles intill järnvägsgatan vilket gjorde att både livlig biltrafik och tåg hördes väldigt väl. Jag vill helst ha det knäpptyst när jag ska sova eller kanske plugga.
Lägenheten blir nog bra till någon person som helst inte lagar mat och som inte har något emot bullret utanför.

Under springturen förut lyssnade jag på musik ur pappas mp3.
Min Ipod ligger någonstans i en banankartong och jag har inte orkat leta fram den än. Tur då att pappa har en musiksmak någorlunda närliggande min. Jag fick lyssna på The killers, A camp, Bruce Springsteen och lite annat. Helt okej springmusik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0