Musik musik

Jag har upptäckt att jag blir väldigt glad av en viss typ av musik. Jag kallar det för "cirkusmusik" men det är egentligen flera olika stilar det handlar om. Bland annat syftar jag på lite mer elektroniskt som Detektivbyrån eller Slagsmålsklubben.
Men jag gillar även folkmusik. Ni vet sådant som spelas i berättarladan i Rottneros, i Titanic när Jack och Rose dansar på nedersta däcket med tredjeklassen eller på vissa friskispass. Jag älskar verkligen jympapass med folkmusik. Det fullkomligt spritter i benen och det känns som om man vore med i någon film eller så. Löjligt jag vet, men det är så det är.
Jag antar att den gemensamma nämnaren är det rent instrumentella för bortsett från det är musiken jag länkat till på vissa håll väldigt olika varandra. Jag vill ju inte att ni tror att jag försöker påstå att Stinnerboms musik är i likhet med slagsmålsklubben.

Go fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0