Rollspel

Arbetsrätt är det jag läser nu. Idag stod förhandlingsspel på schemat och jag hade väl inte direkt sett fram emot det eftersom jag inte visste vad det skulle gå ut på. Rollspel på ett ungefär trodde jag.
Så var det också och det var faktiskt riktigt roligt. Lärorikt också för den delen.
Jag och en annan tej skulle representera TCO. Inte mig emot att vara på arbetstagarens sida i detta case kan jag säga. De andra rollerna var personalchef, arbetsgivare, representant från Seko samt personalkonsulent.
Tycker för övrigt att man borde få den här typen av uppgifter mycket oftare. De gånger man har känt att man verkligen lärt sig saker är just när man fått "case" att arbeta med och lösa tillsammans. Förra gången var det sexuella trakasserier, mobbning och alla möjliga arbetsmiljöfrågor som problematiserades, fast då utan det här arbetsrättsliga perspektivet förstås men även då var det givande.
På fredag fortsätter förhandlingarna och vi ska såklart vinna fighten...!

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Arbetsgivaren har alltid rätt, det vet du väl Hanna? =)

2009-09-18 @ 18:45:10
Postat av: Hanna

Haha... Jo det är väl så.

2009-09-18 @ 21:03:58
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0