Apatisk

Tenta på torsdag och jag känner mig apatisk i mitt pluggande.
Vet inte vad eller hur jag ska plugga.
Böckerna är redan lästa en eller två gånger och anteckningarna känns riktigt bristfälliga. Det skyller jag inte på mig själv utan på föreläsningarna.
Själva föreläsarna har inte heller lagt upp något vettigt material på kurshemsidan.

Det värsta är att jag för första gången känner att jag inte har en aning om vad det kommer att frågas efter på tentan.
Eller nej förresten, det värsta är nog att jag inte bryr mig så mycket som jag borde om ovanstående.

Vet inte om det är dom senaste VG-betygen som har bidragit till den här slackerattityden. Kanske är det så.

Kommentarer
Postat av: Sara

Nej, visst är det lurigt?

Jag har ju dessutom utgångspunkten att vi som läst genus och arb.vet.B redan kan allt detta... Kan ju staffa sig, vem vet.

Nu har jag iaf chockat mig själv genom att redan ha skrivit klart mina fyra spanskainlämningar, så nu hinner jag nog läsa lite inför tentan trots allt. Känns både bu och bä.

2010-04-27 @ 12:14:18
URL: http://blogg.nwt.se/saralingon
Postat av: Hanna

Sara: Ja men exakt. Hochschild, Elias, Durkheim, Butler, Rubin osv osv.. Tjatigt.

Tyvärr sitter det ändå inte helt 100 % inne i hjärnan. Man har hört allt förut men måste plåga sig igenom det igen för att vara säker..

Vi får väl se hur det går..

Bra jobbat med spanskan också! Att du orkar.. :)

2010-04-27 @ 15:14:30
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0