Listan

Den här listan fyllde jag i förra året så jag kör en repris på den, fast med nya svar förstås.

Årets bedrift: Kanske att jag har sagt ja till mer saker än vad jag gjorde förr. Låter ju väldigt mesigt men för mig är det ändå en bedrift tror jag. Har nog blivit mer spontan och tar vara på stunden.

Årets bästa semester: Rom blev ju inte av på grund av askmolnet och det var synd. Men sen har jag varit i Ayia Napa och i London ändå. Båda mycket bra semestrar, på helt olika sätt. Men bäst var nästan när jag var i Smögen i juli. Kan inte sätta fingret på varför egentligen.. Men jag kommer på mig själv med att längta tillbaka till den tiden då och då.

Årets bittra:
Att Rom inte blev av?
Apropå bitterhet... En kille i munktröja (som det stod nåt svennigt, typ volvo på) knödde sig före i kön på juldagen. Jag var redan irriterad över att aldrig få beställa öl och det blev inte bättre av den här bonnlurkens ohyfsade beteende, vilket jag gjorde klart för honom. Han sa till mig att jag borde sluta vara så bitter eftersom jag antagligen skulle dö av bitterhet annars. I såna stunder blir jag som argast. Hatar när folk påpekar mitt humör och säger åt mig att jag borde le eller vara glad när jag helst vill strypa någon.

Årets nytillskott:
Klasskompisarna helt klart! Är skitglad över att jag får vara med i deras gäng. Dom är så bra på att styra upp saker, alltifrån middag till Sälen till förfest till laga-matlådor-dag. Sånt gillar ju missfixin såklart. Haha. Antar att det är så studenter lever, men jag har litegrann gått miste om det tidigare.

Årets förlust: Skulle väl vara Emelie som flyttade till Göteborg i så fall. Det var trist! Annars har jag inte "förlorat" särskilt mycket det här året.. Mer tillskott.

Årets vuxenpoäng:
Inte särskilt många... Jag har nog regredierat.

Årets fysiska förändring: Blivit lite tjockare, eller så har jag fått mer muskler. Det är nog en blandning. Orka.

Årets nya kändisförälskelser: Nja, dåligt med det. Är väl lite småkär i han mörka i Skins, "the god guy" för en gångs skull.

Årets mest gåshudframkallande låt: Det är nog Tiger Mountain Peasant Song med First Aid Kit i så fall. Har mest lyssnat på glada låtar.

Årets läsupplevelse: Har läst väldigt lite tyvärr. Den första jag kommer att tänka på är Blonde av Joyce Carol Oates, som jag läste för första gången i somras. Den var lite småseg emellanåt men ändå fängslande läsning.

Årets insikt: Det har säkert varit många. Har bland annat kommit till insikt med att jag måste ta vara på den här sista tiden jag har kvar som student.. I och för sig har jag för avsikt att förlänga den med en sisådär tre terminer, men ändå. Jag känner mig lite stressad av att det riktiga vuxenlivet finns runt hörnet.

Årets tv-besatthet:
Veronica Mars. Jag vet, väldigt efter. Och Skins såklart!

Årets fest: Ha festat mer än någonsin det här året och nästan alla gånger har varit skitbra så det är omöjligt att välja en fest. Men säkert någon från i somras med Noelia på Koriander. Eller Aiya Napa. Eller Smögen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha men nej, hade ju också tänkt köra den här snart;P den har legat och väntat halvfärdig i flera veckor nu ju...

2010-12-29 @ 18:51:28
URL: http://lindaweissman.com/blog/
Postat av: Hanna

Ja men gört du med såklart! :)

2010-12-29 @ 23:55:03
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: EmilyStrange

Hahaha! Underhållande läsning! Jag snor listan, hoppas det är ok? Och du kom ihåg en sak: mig blir du aldrig av med ;P

2010-12-30 @ 19:03:32
URL: http://www.emilythestrange.se/
Postat av: EmilyStrange

oavsett var jag bor, bör tilläggas ;)

2010-12-30 @ 19:04:26
URL: http://www.emilythestrange.se/
Postat av: Hanna

Klart du får sno den!

Oj hjälp :P Haha närå. Nej men förlust är ju att ta i. Är väl mer att vi gick miste om möjligheterna att kunna umgås spontant och lättvindigt, vilket jag trivs bättre med :)

2010-12-30 @ 19:42:41
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: EmilyStrange

håller med. det är absolut roligare. men man ska tänka positivt hanna! ;)

2010-12-30 @ 22:55:32
URL: http://www.emilythestrange.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0