Lite gnäll blandat med lyx

Efter att ha stått i driveluckan och frusit hela dagen igår kändes det uppgivet att komma hem till en lägenhet där elementen hade lagt av. När det gäller de grundläggande mänskliga behoven kan jag ibland undra för mig själv, finns det något värre än att frysa? Eller är det faktum att jag ställer den frågan bara ett bevis på att jag aldrig behövt vara hungrig särskilt länge?

Med kombinerad taxi och buss tog jag mig i alla fall så snabbt som möjligt till Kil för att sova där. Idag har jag haft mamma och pappas bil hela dagen.. Till och från jobbet, till stan för att köpa varmare dunig jacka, till friskis för att träna. Så underbart det kan vara med bil ibland. Det är verkligen en lyx för mig.

Väl tillbaka i Kil fick jag kramas med Cornelia, duscha varmt, äta god mat och dricka rödvin. Dessutom är jag ledig tills på måndag då skolan börjar. Just nu känns allt bra.

Tanken är att de ska få igång elementen imorgon, så nu hoppas jag på det.

(Hemskt att frysa, vara hungrig, kissnödig och trött på samma gång, jobbiga kombon det).

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack för glasen! Det var snabba puckar. De är jättefina. Och sex stycken. Jag hatar också att frysa, absolut det värsta jag vet. Skönt att gå och svettas på danspasset då... Hoppas du får varmt snart.

2010-01-07 @ 14:33:07
Postat av: Johanna

Men imorn Hanna (fredag) så blir det lyx på hög nivå. Sushi och spel. Jag tycker man kan få dricka vin då också, om man vill. :) dela på en flaska rött kanske? :)

2010-01-07 @ 16:16:46
URL: http://jomabelle.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sanna: Varsågoda, minnet var med mig ändå till jobbet som tur var :) Ja men visst, träna är ju det bästa man kan göra i denna kyla!



Johanna: Oh ja, ska bli hemskt trevligt! Ja, det låter som en utmärkt idé att dela på en flaska rött! Kanske att jag kommer till dig direkt från friskis så vore super om du kunde fixa flarran isf.. :)

2010-01-07 @ 17:43:47
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0