Mer konturer

Jag är närsynt. Dock bara så pass närsynt att jag har tyckt att det räcker med glasögon vid vissa tillfällen, som till exempel när jag ser på TV, på föreläsningar och när jag kör bil. Jag trivs inte i glasögon och vill därför inte använda dem mer än nödvändigt.

Nu är det som så att detta "inte mer än nödvändigt" kan diskuteras.

Jag börjar tröttna på att inte se vem det är jag hälsar på. Dessutom framstår jag säkert som ganska otrevlig eftersom jag många gånger inte känner igen personer och därför inte heller hälsar över huvud taget.

Det är nog läge för linserna att göra entré i min halvsuddiga värld. Och varför inte färgade då, när man ändå håller på. Jag tänker gröna!


Kommentarer
Postat av: Jonathan

Själv spontan-köpte jag brillor igår på HM. Med fönsterglas... Kan vara det töntigaste jag gjort och hade det inte varit för att jag helt plötsligt fullkomligt blev Clark Kent och för att de bara kostade 79 kronor hade jag nog avstått.



Med det sagt vill jag bara poängtera att glasögon, i min mening är ursnyggt som mamma hade sagt!

2010-06-09 @ 16:01:02
Postat av: Hanna

Jonte: Aha, Coolt! Det blir spännande att se.. Har aldrig sett dig i glasögon men kan tänka mig att du passar i det. En kul accessoar ju!



Kan tänka mig ett par nya glasögon, som jag kan ha i skolan, hemma och så. Men när jag ska ut trivs jag helt enkelt inte i det. Så det handlar mer om känsla än utseende.

2010-06-10 @ 12:12:13
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0