Dagens ros

Går till den mycket hjälpsamma sköterskan på Herrhagens vårdcentral, Åttkanten.

Till att börja med vill jag hylla deras telefonsystem. Man ringer dit, trycker in sitt personnummer och telefonnummer och då uppges en ungefärlig tid då de kommer att ringa upp. Väldigt bra eftersom man dels slipper telefonkö och dels slipper betala för samtalstiden.

När sköterskan skulle ringa upp mig hade jag tydligen lyckats slå in fel telefonnummer så hon fick leka lite detektiv för att över huvud taget kunna få tag på mig. Den typen av extraarbete är ju verkligen inget som krävs av henne.
Dessutom ställde jag frågor av den typen som egentligen kräver en läkares kunskaper. I normala fall hade väl sköterskor hänvisat till läkarbesök (300 kronor) alternativt telefonrådgivning hos specifik läkare (långa väntetider). Men istället gick hon och konsluterade med en läkare på plats för att sedan ringa upp mig med svar.
Så himla gulligt av henne och otroligt uppskattat av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0