Sånt som man inte får skriva om

Vaknade och kände mig pepp på Zumba. Jag lyckades igår, utan vidare övertalning, få Ingalill intressad.
När jag till slut lyckades komma fram på telefon var passet fullbokat. Skit också.

Morgonen blev värre.
Har i ett par veckors tid haft en tvångstanke om att ställa mig på min värsta fiende som lite halvt gömmer sig under sängen, men ändå så pass synligt att jag ska bli påmind om den varje dag: vågen.
Flertalet gånger har jag av olika anledningar tänkt att "nej idag är en dålig vägningsdag" och därför skjutit undan tvångstanken. Imorse kändes det som en helt okej dag att väga sig på men tji fick jag.
Vågens siffror: Katastrof.
Det värsta är ju att jag inte förstår varför jag inte kan hålla vikten så som jag alltid annars har kunnat i ALLA dessa år. Okej, lite mer alkohol nu som singel men i övrigt, clueless.

Så jävla dumt att väga sig en lördag när det vankas inflyttningsfest och trevligheter eftersom det sorgligt nog finns få saker som får mig att må så dåligt som en invägning. Det här förstörde liksom hela min dag.
Sen såg jag Berg flyttar in och hörde Andreas Lundstedt berätta om sin HIV. Det är då man känner sig värdelöst på ett helt annat sätt.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Jogga, jogga!

2010-10-23 @ 16:51:35
Postat av: Emelie

Men, det har ingenting att göra med att du tränar så mycket då? "Muskler väger mer än fett" och så du vet.

2010-10-27 @ 13:24:29
URL: http://ivantanpavada.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jag har tänkt tanken och det vore himla skönt om det var så. Tycker ju inte att jag ser så väldigt mycket tjockare ut. Men jag tränar inte mer eller särskilt annorlunda nu mot tidigare år så den förklaringen är tyvärr inte särskilt logisk.

2010-10-27 @ 14:39:24
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0