Sista dagen höstterminen -10

Negativa saker idag:

-Att jag tappade nyinköpa vinfalskan i marmorgolvet (alt. stengolvet) vid entrén på mammas jobb. En härlig odör av rödvin spred sig och mötte patienterna som ville in i Läkarhuset. Det såg mindre trevligt ut också.
Det gick förstås bort, men vilket krångel. Och lukten lär väl sitta kvar tills städarna kommer, och när det är vet jag inte.

-Att mammas kollega sa att man får en ny flaska gratis om man kan visa upp en hel flaskhals. Det här tyckte jag lät himla knäppt så jag struntade i upplysningen.
Ångrade mig lite när damen i kassan sa att detta stämmer.

-Att utbytesstudenterna är så jädra svåra att kommunicera med. Vet helt ärligt inte om dom kommer hit ikväll eller inte och då har jag ändå välkomnat dom mer än en gång. Vi som ändå hade sett fram emot det..

Men det finns också saker som förhöjer denna dag:

-Opponeringen gick ju rätt lysande. Fick inga synpunkter på eventuella ändringar... Så jag får väl vara nöjd med det jag skrivit antar jag.

- Fick den där "tavlan" med tyg av 10-gruppen som mamma sytt.

- Jonathan besöker Värmland och stannar tydligen en hel vecka..

- Internationellt eller inte, oavsett: ikväll äre party!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0