Kvinnor som älskar för mycket

Äntligen är uppsatsen inlämnad.. Egentligen är den inte klar eftersom den ska bli utsatt för både opponering och eventuella ändringar, men ändå bra känsla.
Är faktiskt lite nojig inför opponeringen...
Hade hoppats på att hamna i samma grupp som Sara eftersom hon har skrivit runt liknande problemområde vilket gör att det skulle vara intressant att diskutera och jämföra. Det känns alltid bra att ha med någon i gruppen som är insatt i ämnet också. Tyvärr blev det inte så nu.

Dessutom; Jag hade ingen titel på mitt arbete förrän häromdagen och döpte det då till "Kvinnor som älskar för mycket". Ganska passande tycker jag själv och man bör ju ta det lite för vad det är - ett ganska spejsat uttryck. Men tänker mig att vissa blir väldigt provocerade ändå.

Nåväl, kritiken och opponeringen i sig ska ju inte handla om huruvida det finns en könsmaktsordning eller inte, utan fokusera på hur jag har fått ihop arbetet, röd tråd/svarat på frågan och så vidare. Blir nog bra.

Kommentarer
Postat av: Sara

Synd att jag inte får höra på torsdag!

Kanske kan få nöjesläsa den nån gång ändå? Kul att jämföra lite!

2011-01-17 @ 20:47:00
URL: http://bloggar.nwt.se/saralingon
Postat av: Sara

Bra titel, förresten! Lite provocerande är alltid bra;) tror det finns någon bok som heter så också, nån lite "john grey"-aktig grej, du vet.

2011-01-17 @ 20:50:59
URL: http://bloggar.nwt.se/saralingon
Postat av: Hanna

Sara: Ja men det tycker jag verkligen! Camilla & Anna ville också läsa det så jag kan ju maila det till er. Vill jättegärna läsa ditt också! :)



Tyckte liksom att det kändes klockrent på nåt vis, för klockrent för att inte våga använda som titel.. Vet att Jonadottír själv slänger sig med uttrycket ibland.. :)

2011-01-17 @ 21:19:52
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0